شناسهٔ خبر: 154701 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شریعتمداری در برنامه نسل امروز:

سلبریتی ها بهتر است در همان مسیر خود گام بردارند/ جوانان نسل امروز ویژگی های پسندیده ای دارند که باید آنها را بشناسند

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه سلبریتی ها بهتر است در همان مسیر خود گام بردارند، تاکید کرد:جوانان نسل امروز ویژگی های پسندیده ای دارند که باید آنها را بشناسند.

به گزارش «نماینده»، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که به عنوان میهمان نسل دیروز در برنامه نسل امروز حضور داشت درباره مقوله شهرت و تفاوت آن نسبت به اوایل انقلاب اظهارداشت:اوایل انقلاب شرایط خاص و ویژه ای داشت که معتقدم امروز هم هست درواقع همان ها که اوایل انقلاب در پی انجام وظایفشان بودند سعی داشتند هرچه بیشتر امکانات، وقت و عمر خود را پای انقلاب بگذارند بدون اینکه نام و نشانی  باشد این افراد امروز هم هستند اما به دلیل نوع کارها، انفجار اطلاعات و فراوانی منابع اطلاعاتی و ارتباطی کمتر میشود آن چهره پنهان باقی بماند البته کسانی که در پی این هستند که شناخته نشوند و کارشان را انجام دهند هنوز هم هستند.

وی افزود: اما در کنار این شکل های دیگری هم وجود دارد یعنی برخی هم از شهرت نان می خورند و استفاده می کنند که کار پسندیده ای نیست.
وی درادامه در خصوص پدیده سلبریتی ه، با بیان اینکه عدل یعنی هرچیز در جای خود باشد، گفت: بعضی از جای خود بیرون می آیند اینکه کسانی به عنوان سلبریتی شناخته می شوند بهتر است در همان فضا و مسیر خود گام بردارند اما یک نوع به هم ریختگی که خاص فضای مجازی است و در آن افرادی وارد موضوعاتی میشوند که در حوزه تخصصی شان نیست.

شریعتمداری اظهارداشت: برای مثال فردی هنرپیشه است و درباره برخی مسائل سیاسی و اجتماعی اظهارنظر میکند نمیگوییم اظهارنظر نکند اما اظهار نظر قطعی میکند که خنده دار است و بعد هم پاسخگو نیست.

وی افزود: اگر بگوید اشتباه کردیم اشکالی ندارد منظور هم این نیست اظهارنظر نکند اما اظهارنظر منطقی و برخاسته از تحقق و تدبر داشته باشد. 

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که توصیه تان به نسل امروز در مقابل پدیده شهرت و محبوبیت برخی افراد گفت: بخشی از این ماجرا طبیعی است، هم اقتضای جوانی و هم کسب خبر است اما لازمه اش این است افراد عنان خود را به دست هر کسی نسپارند وقتی قرار است مسیر یا عنانتان را به دست کسی بسپرید باید مورد وثوق باشد و در عرصه ای که اظهارنظر میکند دارای تخصص است.

وی افزود: جوانان باید ظرفیت های خود را بشناسند، جوانان نسل امروز ویژگی های برجسته ای دارند و عده ای از جمله برخی سلبریتی ها که به دنبال فریب جوانان هستند ویژگی های خاص مورد علاقه جوانان را استفاده می کنند.

نظر شما