شناسهٔ خبر: 154467 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ابراهیمی:تشکیل کارگروه منسجم در ۴ وزارتخانه برای تحقق" شعار سال"

علی ابراهیمی عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت:وزارتخانه های اقتصاد، صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی و امور خارجه می‌توانند با تشکیل یک کارگروه در راستای تحقق بخشیدن به این شعار موثرتر از بقیه دستگاه ها باشند.

به گزارش «نماینده»،علی ابراهیمی عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی،با اشاره به انتخاب رونق تولید به عنوان" شعار سال ۹۸" از سوی مقام معظم رهبری و تمهیدات مجلس برای تحقق این شعار، گفت: شعار امسال حاکی از آن است که همچنان مسائل اصلی کشور مربوط به موضوعات اقتصادی است و اشاره‌ای که مقام معظم رهبری به این موضوع داشتند نشان دهنده توجه ویژه به موضوع اقتصاد است. زمانی که رونق تولید وجود داشته باشد؛ اقتصاد پویا  و اشتغالزایی هم دیده شده و معیشت مردم هم بهتر تامین می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر قانون و اسناد بالادستی تقریبا همه امکانات مهیا است و بنده زمانی که فرمایش مقام معظم رهبری را تحت عنوان شعار سال شنیدم، تصورم بر این است که ما خلا قانونی در اسناد بالادستی نداریم و حتی در بودجه سنواتی هم مشکلی از جهت قانون گذاری دیده نمی‌شود؛ بلکه ما باید در حوزه اجرایی فعالیت کنیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی  افزود: زمانی که تولید می‌خواهد رونق داشته باشد، یکی از ضروریات آن وجود بازار مصرفاست، از طرفی ما تولیدی را نخواهیم داشت که بازار نداشته باشد، به طور اساسی این بازار است که به تولید رونق می‌دهد ما باید تلاش بسیاری کنیم که بازار داخلی به طور مناسب مدیریت شود و در اختیار خود تولید کنندگان قرار بگیرد و در عین حال سعی شود به بازارهای خارجی هم دسترسی پیدا کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه ۴ وزارتخانه اقتصادی اثرگذار در تحقق شعار سال وجود دارد، تصریح کرد: وزارت اقتصاد، وزارت صنعت معدن تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت خارجه می‌توانند با تشکیل یک کارگروه در راستای تحقق بخشیدن به این شعار موثرتر از بقیه دستگاه باشند؛ به این دلیل که وزارتخانه‌ای مانند وزارت خارجه اگر بتواند با این شرایطی که بر کشور ما حاکم است؛ تنزل ارزش پول ملی و ... زمینه صادرات را فراهم کند. مهم این است که ما بتوانیم اعتماد کشورهای دیگر را جلب و به شکلی بازارهای کشورهای دیگر را در اختیار بگیریم که این کمک بسیاری در رونق تولید دارد.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس یادآور شد: اگر این ۴ وزارتخانه در یک کارگروه منسجم بتوانند فعالیت موثری داشته باشند و زمان خود را صرفا با برگزاری همایش‌های تبلیغاتی، نصب بنر و بی حاصل صرف نکند و اگر این ۴ وزارتخانه نیاز به قوانین جدیدی دارند می‌توانند در قالب لوایح دوفوریتی به مجلس ارائه دهند و ما حتما طی یک نامه‌ای این موضوع را منعکس می‌کنیم.

نظر شما