شناسهٔ خبر: 154464 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تاج گردون:اصلاح نظام بانکی گامی موثر برای «رونق تولید»

تاجگردون.jpg رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مهم‌ترین کاری که مجلس در سال آینده برای تحقق شعار سال انجام خواهد داد مربوط به اصلاح نظام بانکی است.

به گزارش «نماینده»،غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، با اشاره به انتخاب "رونق تولید" به عنوان شعار سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری و برنامه مجلس برای تحقق این شعار، اظهار کرد: در مورد اجرایی شدن شعار سال باید رفتارها ساده‌تر شود و مهم‌ترین تصمیم برای اجرایی شدن رونق تولید مربوط به رفتار متقابل بانک‌هاست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد:ما حدود ۲۸ میلیون پرونده در بانک‌ها داریم که زیر چهار میلیارد تومان تسهیلات دارند که اکثر آن‌ها به دلیل وجود تورم قفل هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر مقرراتی وضع شود تا پرونده‌های مربوط به تولید و کسب و کار رونق پیدا کنند، می‌توانیم گام‌های مثبتی برای تحقق شعار سال برداریم، ادامه داد: اما بانک‌ها متاسفانه همکاری خوبی را در این زمینه نداشته اند.

وی افزود: مهم‌ترین کاری که مجلس در سال آینده برای رونق تولید انجام خواهد داد، مربوط به اصلاح نظام بانکی است و امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

تاجگردون گفت: با توجه به اینکه مشخص است نقدینگی کجاست؛ ما ناگزیر هستیم تا پول‌های قفل شده را در جریان تولید قرار بدهیم تا شعار سال محقق شود.

وی تصریح کرد: جریان پیدا کردن نقدینگی به سمت تولید می‌تواند تا حد زیادی چرخ‌های تولید را به حرکت درآورد.

نظر شما