شناسهٔ خبر: 154463 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خادمی: رونق تولید یعنی قطع خام فروشی نفت

خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: رونق تولید یعنی دیگر نفت را به صورت خام نفروشیم و آن را به دیگر کالاهای پتروشیمی نظیر بنزین تبدیل کنیم.

به گزارش «نماینده»،هدایت الله خادمی  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نامگذاری شعار سال ۹۸ از سوی رهبر انقلاب مبنی بر رونق تولید و برنامه مجلس برای تحقق این شعار، اظهار کرد: اگر هر ساله با توجه به انتخاب شعارهای سال از سوی رهبری عمل کنیم، وضعیت کشور می‌توانست تغییر کند و هیچ کدام از مشکلات به وجود آمده را نداشتیم، اما متاسفانه در این زمینه کم کاری وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: رونق تولید باید در زمینه‌هایی صورت گیرد که کشور در آنها مزیت اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: رونق تولید تنها منحصر به یک بخش و حوزه نیست و باید در تمام بخش‌های کشاورزی، صنعتی، علمی و فناوری صورت گیرد.

خادمی با بیان اینکه تولید در بخشی که مزیت اقتصادی نداریم توجیه اقتصادی ندارد، افزود: فناوری برخی محصولات نظیر هواپیما تنها در اختیار تعداد کمی از کشورها قرار دارد و سرمایه گذاری در این موارد کار بی فایده‌ای است، به دلیل اینکه رقابت در این حوزه سخت و بازارها اشباع شده است.

وی تصریح کرد: در کالاهایی که مزیت اقتصادی داریم باید تولید را رونق دهیم، برای مثال در بخش پتروشیمی و کشاورزی می‌توانیم سرمایه گذاری‌های خوبی را داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی گفت: رونق تولید یعنی دیگر نفت را به صورت خام نفروشیم و آن را به دیگر کالاهای پتروشیمی نظیر بنزین تبدیل کنیم، امسال باید پالایشگاه‌ها را گسترش بدهیم تا تنوع محصولات پتروشیمی را افزایش دهیم به طوری که علاوه بر جلوگیری از تاثیرات تحریم درآمد زایی خوبی را هم داشته باشیم.

خادمی خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگری نظیر خودروسازی نیز شرایط به همین منوال باید پیگیری شود، چنانچه باید به سمت تولید خودروهایی برویم که با کاهش هزینه تولید مزیت اقتصادی پیدا کند و از نظر کیفیت و قیمت با خودروهای خارجی وارد رقابت شود.

نظر شما