شناسهٔ خبر: 154441 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

امام جمعه شهر قدس:

تنها راه نجات از توطئه دشمن، تبعیت از رهبری است/ فضا را برای ورود جوانان باز گذارید

موحد امام جمعه قدس حجت الاسلام و المسلمین موحد گفت: همه دست اندرکاران امر اقتصاد باید بدانند که تنها راه نجات از توطئه دشمن، تبعیت از رهبر جامعه است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین موحد، امام جمعه موقت شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته(۹ فروردین ۹۸) در جمع نمازگزاران ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوایی الهی، اظهار داشت: تقوا هدایت‌گری است که انسان را از درون به سمت اندیشه و عمل خیر رهنمون می‌کند و عامل رستگاری انسان خدا محور و خدا جویاست و موجب ارتقا کمال انسان می‌شود.
وی افزود: قرآن می‌فرماید ۴ عامل بر فوز عظیم موثر هستند یکی مراعات حدود الهی است. کسانی که حریم الهی را رعایت کنند خدا بر زندگی شان حاکم است و دستبردی بر اموال مردم وارد نمی‌کنند. رنگ و بوی الهی موجب می شود فردی در جامعه موثر باشد و دیگران نیز در کنار او احساس آرامش و امنیت می‌کنند. دوم اینکه کسانی که مطیع خدا هستند باید مطیع ولی خدا هم باشند و امور جامعه با رهبری ولی فقیه جامعه اجرا شود. عامل سوم، ترس از خداست و خشیت الهی که مؤمنین را در دل شب به راز و نیاز با معبود یکتا می کشاند و عامل چهارم، تقوایی الهی است که مکمل عوامل دیگر است. تقوا نور الهی است که کج روی ها را به انسان نشان می‌دهد و انسان قدرت جداسازی حق از باطل را پیدا می‌کند و در آخر انسان را مورد مغفرت و آمرزش الهی قرار میدهد و انسان به مقام فوز عظیم، که مقام شهدا و سیدالشهدا است نایل می آید.

امام جمعه موقت گفت: در روزهای ابتدایی سال در جریان سیل هایی که در کشور ایجاد شد، تعدادی از مردم جان باختند و مصدوم شدند و مردم از نقاط مختلف کشور برای کمک رسانی اقدام کردند و وعده هایی که مسئولین به مردم داده اند باید با حرکت جهادی و عزم جدی محقق شود تا مردم به زندگی خود برگردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جدید با عنوان رونق تولید، خط را برای مردم و مسئولین مشخص کردند. حدود ۱۰ سال است که ایران درگیر جنگ اقتصادی است و رهبری در کنار حرم رضوی در سال ۹۶ فرمودند: یکی از سناریوهای دشمن در مقابل با جمهوری اسلامی که ایالت متحده امریکا با استفاده از ابزار تحریم که می تواند از آن به سلاح پولی یاد کرد، به ایران حمله کرده است و می خواهد ایران را در موضوعات منطقه ای دفاعی مهار کند و این سخنرانی، هشداری برای مردم و مسئولین بوده است و همه دست اندرکاران امر اقتصاد باید بدانند که تنها راه نجات از توطئه دشمن، تبعیت از رهبر جامعه است و در آیات و روایات نیز همین مطلب آمده است.

حجت‌الاسلام موحد با اشاره به نکات ارائه شده مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی افزود: مقام معظم رهبری، روح امید را مدام در بین مردم و جامعه تزریق می کند و کسانی که جایگاهی دارند، قلم به دست و صاحب تریبون هستند باید این روح امید و نشاط را در جامعه تزریق کنند زیرا دشمن مدام روح یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق می‌کند.
وی ادامه داد: رهبری سال ۹۸ را سال فرصت ها نامیدند نه تهدیدها. باید از فرصت ها با تلاش و کوشش استفاده کرد تا دشمن موفق نشود و تهدید نمایی سال ۹۸ جنگ روانی دشمن است که این هشدار را مقام معظم رهبری(حفظه)مدام در سخنان خود بیان داشتند. در باب دوم سخنان رهبری، آنچه که سران آمریکا می‌گویند یا از روی حماقت است و یا جنگ روانی است.
وی با اشاره به نکته سوم بیانات رهبری افزود: دو عامل اصلی مشکلات کشور، یکی تحریم و دیگری ضعف مدیریتی بعضی از مدیران است.  تجربه ثابت کرده که اصلاحات اقتصادی در سایه تحریم اتفاق می افتد و ملت غیور ایران اسلامی با امید به همه این مشکلات فائق خواهد آمد. جوان های امام محور و ولی محور که همه هستی خود را فدای تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی کرده اند با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در اندیشه خروج از این بن بست ها با تزریق روحیه امید در جامعه هستند.
حجت الاسلام موحد بیان کرد: رهبری در مورد غرب و نحوه مواجه با دولت های غربی اشاره هایی کرده اند و فرموند باید از کمک غرب چشم پوشید و امید به غربی ها نداشت زیرا کسی نمی تواند به گرگ که روحیه درندگی دارد امید داشته باشد و به تعبیر رهبری باید از کمک غرب چشم بپوشیم.
امام جمعه موقت گفت: زورگویی استعمارگران به کشورها مختص ایران اسلامی نیست. آن ها هر کس که در جهان بخواهد اقدام و اراده ای داشته باشد توسط سربازان خود ذخایر زیر زمینی آن کشور را می بلعند و اگر این همه با جمهوری اسلامی دشمنی می کنند، به جهت این است که نظام مقدس با حضور مردم در مقابل مردم ایستاده است و وقایع تاریخ ایران سراسر مملو از خیانت غرب است و این قابل توجه آنهایی است که می گویند ما باید با غرب ارتباط داشته باشیم.
وی در ارتباط با برجام ادامه داد: اروپا برای کمک به امریکا از پشت به ما خنجر زده و سیاست مداران غربی برخلاف ظاهر به معنای واقعی کلمه وحشی هستند.

وی گفت: برای رونق تولید باید تعهد، ایمان و تلاش بی‌وقفه داشت و برای خدا کار کرد. برخی دستگاه در اقتصاد کشور خوب کار کردند و برخی دیگر هنوز هم تعلل می کنند. اگر امسال رونق تولید نامگذاری شده است در کنار حمایت از کالای ایرانی است. کسانی که برای رونق تولید کمک کنند نزد خدا مهجورند و بیاییم با خدا معامله کنیم.
وی ادامه داد: علاج مشکلات کشور که این است که شانه جوان ها زیر بار مسئولیت برود و صاحبان جایگاه فضا را برای ورود جوان ها باز کنند.
در گام دوم انقلاب باید ظرفیت ها و فسادها شناخته شود. امروز دشمن برای تضعیف ملت ایران میلیاردها دلار هزینه می کند. با وحدت جوانان است که فردای ملت از امروز بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین گفت: در ۱۲ فروردین ۵۸ پس از آن که جمهوری اسلامی پیروز شد، همه اقشار و گروه های سیاسی به به فرمان امام خمینی(ره) که یک حکیم و اندیشمند و ژرف نگری بودند، پای صندوق های رأی آمدند و به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و در یک رفراندوم عمومی ساختار حکومت جمهوری اسلامی با رای عمومی تعیین شد. در روز سیزدهم فروردین روز طبیعت است و خانواده ها باید بدانند که طبیعت و منابع طبیعی در کشور از سرمایه های کشور است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین موحد تصریح کرد: امام موسی ابن جعفر (ع) در سن ۲۰ سالگی به امامت رسیدند و پس از ۳۵ سال امامت به دست مأمون عباسی به شهادت رسید. در ۲۷ رجب نیز حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شدند و بعثت یک اتفاق مبارکی است. هدف بعثت رساندن انسان به خدا و خروج انسان‌ها از ظلم است. پیامبر(س) می‌فرمایند: من مبعوث شدم که اخلاق کریمه را به مرحله کمال برسانم و خداوند در قرآن می‌فرماید: ما وجود تو را رحمتی برای عالمیان قرار داده ایم.

نظر شما