شناسهٔ خبر: 154070 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت به جای خرده‌فروشان عوامل اصلی گرانی قیمت در بازار را شناسایی و با آنها برخورد کند

فاطمه ذوالقدر نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: دولت به جای برخورد با خرده‌فروشان در بحث گرانی قیمت کالاها باید عوامل اصلی در این زمینه را شناسایی و با کسانی که از بالا بر قیمت کالاها تأثیر می‌گذارند و موجب افزایش قیمت‌ها می‌شوند، برخورد کند.

به گزارش «نماینده» سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به وضعیت قیمت‌ کالاها در بازار گفت: باید ستاد تنظیم بازار نظارت‌های خود را بر قیمت‌ کالاها به‌ویژه با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، بیشتر کند تا در حق مردم اجحاف صورت نگیرد.

وی افزود: لازم است تا دولت تیم‌های نظارتی خود بر بازار را بیشتر کند و تیم‌های نظارتی در سطح بازارها با توجه به این‌که در آستانه شب عید هستیم بیشتر شوند تا کمتر شاهد گرانفروشی در بازار باشیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اظهار داشت:‌ دولت باید در بحث مبارزه با گرانی به جای برخورد با خرده‌فروشان، برخورد با عوامل اصلی گرانی قیمت کالاها در بازار را در دستورکار خود قرار دهد و با گلوگاه‌های اصلی در این زمینه برخورد کند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: دولت باید این گونه افراد که از بالا بر گرانی قیمت کالاها تأثیر دارند را شناسایی و با آنها برخورد کند و واسطه‌هایی که خود باعث می‌شوند تا قیمت کالا بالا برود، مورد برخورد قرار بگیرد،

وی در پایان گفت: خرده‌فروش کالای خود را با قیمت گران می‌خرد که با قیمت گران عرضه می‌کند، لذا باید با افرادی که نابسامانی‌ها در قیمت‌های بازار را ایجاد می‌کند، برخورد شود و با ورود به این موضوع جلوی این گونه تخلفات بایستد.

نظر شما