شناسهٔ خبر: 153832 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هاشمی:بررسی بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران در جلسه آینده شورای شهر

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: از یکشنبه هفته آینده نیز به صورت ممتد بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران را بررسی خواهیم کرد و در آن افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۸ را نیز بررسی می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران درباره لایحه مربوط به دستورالعمل ماده ۱۴ زمین‌های شهری و لغو مصوبه برج‌باغ‌ها اظهار داشت: در جلسات گذشته بند به بند این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و امروز ۱۱ ماده آن تعیین تکلیف شد و به کمیته تطبیق فرمانداری تهران برای تصویب و اجرا ابلاغ می‌شود و همین طور این مصوبه به شورای عالی معماری و شهرسازی برای تصویب نهایی ارسال می‌شود.

وی بیان داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری تهران هر دو نگاه ویژه‌ای به حفظ باغات دارند و باید به صورت دائم این قوانین اجرایی شود که کسی نتواند آن را تقطیع کند البته این لایحه در کمیسیون‌های مشترک به تصویب نرسیده بود ولی هنگامی که در صحن علنی شورا مطرح شد با توافقات صورت گرفته توانستیم به خوبی آن را اجرایی کنیم و اعضا هم مشارکت خوبی داشتند.

وی افزود: اگر این قانون به همین دقت اجرایی شود باغات کمتر از بین خواهد رفت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این لایحه تضادی با طرح تفصیلی ندارد گفت: به همین دلیل این لایحه و مصوبه به شورای عالی معماری  و شهرسازی برای تصویب نهایی ارسال خواهد شد تا کار کارشناسی بهتری صورت گیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای باغ‌های پیوسته دارید اظهار داشت: قبلاً شورای عالی شهرسازی در این خصوص تصمیم گرفته است و تصمیم بر تملک این باغ‌های به هم پیوسته بوده است و امیدواریم بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که مالک باغات باشد باید بر همین اساس و مصوبه اقدام کند.

وی یادآور شد: از یکشنبه هفته آینده نیز به صورت ممتد بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران را بررسی خواهیم کرد و در آن افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۸ را نیز بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا هیچ المانی در خصوص آغاز سال نو در شهر وجود ندارد، گفت: مشکلات تحریم‌ و بلبشوی قیمت‌ها دغدغه زیادی ایجاد کرده است و هزینه‌ها بالا رفته است و دغدغه مردم نیز امسال زیادتر نسبت به گذشته بوده و امیدواریم مسؤولان نظام خبرهای خوب‌تری را ارائه دهند.

نظر شما