شناسهٔ خبر: 153703 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امانی: نباید برای دستفروشان حق ایجاد کنیم/به جای مدیریت با مغز با قلب تصمیم می گیریم

دستفروشی 43 عضو شورای شهر تهران در خصوص شناسنامه دار کردن دستفروشان گفت:اگر بخواهیم دست‌فروشان را ساماندهی کنیم و جایی به آنها بدهیم؛ یعنی دائمی کردن آنها و ایجاد حق؛ به عنوان مثال فردا متکدیان هم می‌توانند ادعا کنند که این چهارراه برای آنها است.

به گزارش «نماینده» شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران، در خصوص ساماندهی دست‌فروشان و شناسنامه‌دار کردن آنها گفت: بنده به کلیات ساماندهی مشاغل سیار رأی دادم.

وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم پدیده دست‌فروشی در تهران وجود دارد، گفت: در سنوات گذشته هم آیین‌نامه‌هایی در این باره وجود دارد که باید اصلاح شود. از طرفی هیأت وزیران هم وزارت کشور را مسئول کرده تا دستورالعملی در این باره تا پایان اسفند نوشته و اجرایی کند.  

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که باید قوانین به روز باشد، گفت: ما صنوف مختلفی داریم اگر بخواهیم دست‌فروشان را ساماندهی کنیم و جایی به آنها بدهیم یعنی دائمی کردن و حق ایجاد کردن، به عنوان مثال فردا متکدیان هم می‌توانند ادعا کنند که این چهارراه برای آنها است.

امانی گفت: در بسیاری از نقاط دنیا پدیده دست‌فروشی ساماندهی شده و در تهران هم این امکان وجود دارد و تأکید می‌کنم که سد معبر قانون دارد.

وی در خصوص دست‌فروشی در مترو، گفت: درست است که باید زنان سرپرست خانوار مورد حمایت قانونی قرار گیرند در هیچ جای دنیا اجازه دست‌فروشی در داخل واگن‌های مترو داده نمی‌شود چرا که باعث آزار و اذیت مسافران می‌شود لذا در ایران به جای اینکه با مغز مدیریت کنیم با قلبمان تصمیم می‌گیریم مثل خیلی از مسائل دیگر.

نظر شما