شناسهٔ خبر: 153643 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابوترابی:

زنگنه تفکر ایجاد پالایشگاه و فرآوری نفت با توان داخلی را قبول ندارد

ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه زنگنه در جلسات خصوصی و نیمه خصوصی بارها اعلام کرده که تفکر ایجاد پالایشگاه در داخل کشور و فرآوری نفت را قبول ندارد، گفت: حاضریم در مناظره‌ای با وی تمام اسناد و دستورات زنگنه درباره تضعیف توان داخلی را اعلام کنیم.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ، درباره نامه اخیر ۷۲ نماینده مجلس در خصوص سوءمدیریت و سوء تدبیر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در شرایط تحریمی کشور گفت: ‌در این نامه نمایندگان کارشکنی‌ها جهت عدم توافقات با افرادی که سمت و سوی غرب دارند، را متذکر شدیم.

وی افزود: مصادیق این موضوع در این نامه به صورت صریح اعلام شده است؛ چرا که آقای زنگنه به محض حضور در راس وزارت نفت، رابطه نفتی ایران با چین، هند و پاکستان را متوقف کرد، ضمن اینکه نوع قراردادها و میدان‌های نفتی مشترک با کشورهای خارجی در این دوران تضعیف شد که جزئیات و تاریخ اقدامات و دستورات زنگنه وزیر نفت به صورت شفاف در این نامه مندرج است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: زنگنه در جلسات خصوصی و نیمه خصوصی بارها اعلام کرده است که تفکر ایجاد پالایشگاه در داخل کشور و فرآوری نفت را قبول ندارد و جالب‌تر آنکه وی این موضوع را به صراحت اعلام می‌کند.

ابوترابی با اشاره به سابقه ۱۴ ساله زنگنه در وزارت نفت اظهار داشت: وی اعتقادی به احداث پالایشگاه و استحصال فرآورده از نفت ندارد و در برخی جاها به این موضوع و ممانعت از این کار افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به این موضوع لزومی به شکایت وزارت نفت از نمایندگان امضاکننده این نامه علیه زنگنه وجود ندارد، گفت:‌ نمایندگان امضاکنندگان این نامه حاضرند در مناظره‌ای نامه، اسناد و مدارک را شفاف و علنی در هر جایی که آقای زنگنه تشخیص داد (در رسانه ملی یا در هر خبرگزاری) اعلام کنند. 

نظر شما