شناسهٔ خبر: 153633 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بندپی: رشد جمعیت در استان تهران فزاینده است

بندپی استاندار تهران گفت: رشد جمعیت در استان تهران فزاینده است و باید متناسب با این رشد ایجاد اشتغال صورت گیرد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در کارگروه شورای اشتغال استان اظهار کرد: میانگین نرخ بیکاری در سطح کشور ۱۱.۵ و در استان تهران ۱۲ درصد است و هیچ گونه کم کاری از سوی مدیران در ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با رشد جمعیت در استان تهران پذیرفتنی نیست.

وی افزود: برای دریافت تسهیلات متناسب با نرخ بیکاری استان تهران باید همه مدیران عضو کارگروه اشتغال استان مطالبه گر سهم تهران باشند.

محسنی بند پی تصریح کرد: برای استقرار صنایع در استان تهران، باید میزان سهمیه استان در دریافت تسهیلات افزایش یابد.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار واحد صنعتی در استان داریم که اگر این واحدها نوسازی شوند یا تسهیلات دریافت کنند، ظرفیت ویژه‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم خواهد شد.

استاندار تهران تصریح کرد: رشد جمعیت در استان تهران فزاینده است و باید متناسب با این رشد ایجاد اشتغال صورت گیرد و پذیرفتنی نیست که سهمیه تسهیلات مرتبط با اشتغالزایی استان تهران کاهش یابد.

محسنی بندپی در کارگروه اشتغال استان گفت: در بررسی‌هایی که بر موضوع طرح اشتغال پایدار روستایی صورت گرفت،  اجرای عملیاتی این طرح موفق بوده و کمترین میزان انحراف را در استان تهران داشتیم.

وی افزود: فرمانداران باید طرح‌های راکد و نیمه راکد در حوزه اشتغال را شناسایی و مشکلات آن‌ها را رفع کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: تمام مسئولان در سطح استان باید مشکل اشتغال را جدی بگیرند، چراکه معیشت و اشتغال اولویت اصلی است.

وی افزود: در آستانه سال جدید هیچ واحد صنعتی و تولیدی در استان نباید تعطیل شود و هر مشکلی در این رابطه باید از طریق کارگروه ستاد تسهیل حل و فصل شود.

استاندار تهران تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید از وزارتخانه متبوع خود مطالبه گری کند تا سهم تسهیلات اشتغالزایی استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: بانک‌های عاملی که همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات نداشتند حتما باید پاسخگوی نحوه عملکرد خود باشند.

نظر شما