شناسهٔ خبر: 153629 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضایی: عقب ماندن از روند توسعه، دستاورد ارائه آمار خلاف واقع از جمعیت بیکار کشور است

مسعود رضایی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: ارائه آمار خلاف واقع از جمعیت بیکاران کشور باعث بروز اشتباه در تصمیم‌گیری‌های مسئولان شده و پیوسته ما را از روند توسعه عقب نگه می‌دارد.

به گزارش «نماینده» مسعود رضایی، در واکنش به انتشار خبری از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور مبنی بر اینکه امسال نرخ بیکاری نسبت به پاییز سال گذشته تغییری نداشته است، گفت: خودبخود روند نامطلوب اقتصادی را که بررسیکنیم به این نتیجه می‌رسیمکه نرخ بیکاری افزایش پیدا کرده است، بنابراین اگر چند ماه یکبار هم آمارها را بروزرسانی کنیم، نشان می‌دهد که تعداد زیادی از افراد بیکار شده‌اند و تعدادی هم فارغ‌التحصیل جدید به این جمعیت اضافه شده‌اند.

جمله نبود تغییر در نرخ بیکاران نسبت به سال گذشته بدون مطالعه بیان شده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی این جمعیت به سیل بیکاران اضافه شود به این نتیجه می‌رسیم این جمله که نرخ بیکاری نسبت به سال قبل تغییری نداشته، بدون مطالعه بوده یا به طور تعمدی اشتباه بیان شده است.

وی تصریح کرد: امسال در پی مشکلات اقتصادی ایجاد شده، تعدادی از کارخانه‌ها یا شرکت‌ها یا تعدیل نیرو داشته‌اند یا در پی تعطیلی آنها تعداد زیادی از افراد بیکار شده‌اند، به همین دلیل سیل جمعیت افراد بیکار کشور رو به افزایش است.

آمار واقعی نرخ بیکاری تنها باید از تامین اجتماعی استعلام شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: آمار موثق جمعیت افراد بیکار کشور را می‌توان از سازمان تامین اجتماعی استعلام کرد، چرا که تنها جایی که می‌تواند افراد شاغل حقیقی را مشخص کند، سازمان بیمه‌گذار است، در غیر این صورت ممکن است سایر بخش‌هایی که به ارائه آمار شاغلین خود می‌پردازند یا با هدف تبلیغات یا منافعی که دارند، آمار غیر واقعی ارائه دهند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در بیان تبعات ارائه آمار خلاف واقع از میزان افراد بیکار جامعه، تاکید کرد: وقتی در رابطه با یک موضوع در ارائه آمار، صادقانه شفاف‌سازی نشود، قطعا مسئولان هم در زمان اتخاذ تصمیم برای رفع مشکلات پیرامون حوزه مربوطه دچار اشتباه می‌شوند و همین امر باعث شده که پیوسته از روند توسعه عقب‌تر باشیم.

نظر شما