شناسهٔ خبر: 153472 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نیکزادی:نرخ گوشت و لبنیات کلاف سردرگم برای اقشارکم در آمد جامعه

گوشت نماینده مردم بم و ریگان در مجلس دهم با بیان اینکه نرخ گوشت و لبنیات کلاف سردرگم برای اقشارکم درآمد جامعه است،گفت: شیوع بیماری‌های متنوع با خروج لبنیات از سفره مردم محتمل است.

  به گزارش «نماینده» حبیب الله نیکزادی پناه درباره وضعیت گرانی لبنیات و گوشت در بازار اقتصادی کشور، گفت: بازار لبنیات وگوشت با افزایش قیمت نباید مصرف کننده را تحت فشارهای اقتصادی قرار دهندو این امربه هیچ وجه ممکن منطقی  نیست واز همین رو سزاوار نیست که با دست خودمان سفره مردم را خالی از لبنیات وگوشت بکنیم.

نماینده مردم بم ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید یارانه را به مسیر تولید هدایت کند تا بتوان نرخ تولید کالاهای اساسی  همچون  لبنیات  و گوشت  را همسو با شرایط اقتصادی مردم تعیین کرد تا علاوه بر مصرف کننده، تولیدکننده نیز از شرایط بازار رضایت داشته باشد تصریح کرد: نرخ لبنیات وگو شت در بازار به نوعی  رها شده  است.

 تعیین نرخ معقولانه برای گوشت و لبنیات با احیایی وزارت بازرگانی

وی ادامه داد: تعیین نرخ معقولانه برای گوشت ولبنیات بااحیایی وزارت بازرگانی امکان پذیر است زیرا وظیفه وزارت کشاورزی تنها تولید است بنابراین می‌بایست با احیایی وزارت بازرگانی تنظیم بازار به عهده این وزارتخانه گذاشته شود تا تنظیم بازار گوشت ولبنیات  به سمت سیکل  تخصصی  حرکت کند.

 وی تصریح کرد: زمانی که در داخل کشور تولیدات دامی مناسبی داریم چرا باید دام زنده  داخلی از  کشور  خارج ومردم شاهد واردات گوشت خارجی به کشور باشند.

نرخ گوشت و لبنیات کلاف سردرگم برای اقشارکم در آمد

 عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نرخ گوشت و لبنیات تبدیل به کلاف سردرگمی شده است که بیش از هرفردی شهروندان از منظر سلامت ضرر می بینند یادآورشد:خروج دام زنده  از کشور در قبال  واردات گوشت هیچ توجیه ای ندارد.

نظر شما