شناسهٔ خبر: 153423 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سایه تعطیلی بر سر شرکت های پیمانکاری

کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بخشی از مطالبات پیمانکاران باقی مانده و دولت باید برای تسریع در روند اجرای پروژه ها نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند.

به گزارش «نماینده» مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، نسبت به وضعیت شرکت های پیمانکاری هشدار داد و گفت: متأسفانه به دلیل تلاطمات اقتصادی و افزایش قیمت تجهیزات عمرانی، پیمانکاران قادر به فعالیت نیستند و این مسئله موجب تعطیلی برخی از شرکت های پیمانکاری شده است.
کارگران ساختمان پیمانکار اشتغال انبوه سازی

فعالیت ۴۲ هزار شرکت پیمانکاری در کشور

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی حدود ۴۲ هزار شرکت پیمانکاری در کشور وجود دارد که از این میان حدود ۲۳ هزار شرکت، شرکت ساختمانی هستند.

پیمانکاران با کمبود اعتبارات نمی توانند ادامه فعالیت بدهند

امروز کشور با کمبود بودجه مواجه بوده و این مسئله بر توقف اجرای پروژه های عمرانی اثر گذاشته است، از این رو زمانی که پروژه ها تعطیل می شود، عملا پیمانکاران نیز نمی توانند ادامه فعالیت بدهند

وی افزود: امروز کشور با کمبود بودجه مواجه بوده و این مسئله بر توقف اجرای پروژه های عمرانی اثر گذاشته است، از این رو زمانی که پروژه ها تعطیل می شود، عملا پیمانکاران نیز نمی توانند ادامه فعالیت بدهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حوزه ساختمان، راه و ترابری، آب، تأسیسات و نیرو بیشترین حجم شرکت های پیمانکاری کشور در کشور محسوب می شوند.

لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی دولت

کیانپور بر لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی دولت تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی بخشی از مطالبات پیمانکاران باقی مانده و دولت باید برای تسریع در روند اجرای پروژه ها نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند.

استفاده از فاینانس خارجی راه کار تأمین اعتبار پروژه های عمرانی

وی ادامه داد: البته به نظر من برای تکمیل پروژه های عمرانی و تزریق منابع اعتباری می توان از فاینانس های خارجی نیز استفاده کرد، البته باید زمینه را برای جذب سرمایه گذاران جدید فراهم کرد که این مسئله نیازمند ایجاد مشوق های اقتصادی است.

توسعه اقتصادی و اشتغال در گرو تداوم فعالیت پروژه های عمرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: توسعه اقتصادی و اشتغال بخشی از جامعه در گرو تداوم فعالیت پروژه های عمرانی است، از این رو دولت باید مکانیزمی را برای تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران ایجاد کند.

نظر شما