شناسهٔ خبر: 153412 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

وزیر کشور حادثه تروریستی اتوبوس پرسنل سپاه را تسلیت گفت

رحمانی فضلی/2 وزیر کشور در پیامی شهادت تعدادی از حافظان مرزهای میهن در حمله تروریستی شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

به گزارش «نماینده» وزیر کشور در پیامی شهادت تعدادی از حافظان مرزهای میهن در حمله تروریستی شب گذشته در استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْلَقَدِیرٌ
به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خدا بر یاری آنها تواناست.
شهادت فرزندان و دلاورمردان حافظ امنیت و آرامش و رفاه مردم به دست مزدوران سنگدل و ناتوان موجب اندوه وتأثر ملت ظفرمند و قهرمان ایران اسلامی شده است. این جنایت، واکنشی عصبی و بزدلانه به حماسه حضور شکوهمند مردم غیور ایران در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که قطعاً خون شهیدان عزیزانمان این شجره طیبه را تنومندتر از گذشته خواهد کرد.

همزمانی این حمله تروریستی با برگزاری نشست ورشو نشان داد دولتمردان آمریکایی هیچ اعتقاد و التزامی به موازین بین المللی و حقوق بشر نداشته و با همراهی رژیم منفور صهیونیستی با ایجاد اناامنی و اختلاف افکنی به دنبال استعماری به مراتب بدتر از استثمار قرون گذشته در منطقه هستند.
عوامل دشمنان عزت و عظمت و پیشرفت ایران اسلامی نه تنها جان هموطنانمان را مورد تعرض وحشیانه قرار داده اندبلکه شکست اصلی آن‌ها از عزم ایران در توسعه همه جانبه و پایدار مناطق مرزی میهن اسلامیمان ناشی می‌شود، آن دژخیمان ددمنش توسعه و پیشرفت کشور به ویژه در مناطق مرزی و استان قهرمان پرور و مملو از منابع و استعدادهای مترقی سیستان و بلوچستان را مغایر با مقاصد شوم خود می‌دانند و با اقدامات تروریستی و غیر انسانی قصد دارند مانع پیشرفت و توسعه همه جانبه منطقه شوند اما مردم ایران مصمم هستند با اقتدار و قدرت این حباب‌های بی هویت را از سطح اقیانوس اراده و باور و ایمان خود بزداید و خون این شهیدان سند پیشرفت و توسعه منطقه خواهد بود.

اینجانب ضمن تسلیت این حادثه دلخراش به محضر فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری و خانواده سرافراز شهدای پرافتخار، بر مسئولیت کشورهای همسایه که پناهگاه و مامن این تروریست‌های اهریمن صفت شدهاند تاکید کرده و خواستار اهتمام جدی دولت پاکستان بر پیگیری و حل و فصل نهایی حضور این تروریست‌ها در خاک این کشور هستم. جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ با صلابت خود اثبات کرده است که طبق موازین بین المللی و قواعد منطقی در حفظ منافع ملی و مصالح مردم خویش لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور

نظر شما