شناسهٔ خبر: 153397 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فتاح:افزایش کمک هزینه جهیزیه زوج‌های جوان از سال آینده

فتاح43 رئیس کمیته امداد از افزایش کمک هزینه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند خبر داد و گفت: افزایش سرانه کمک هزینه جهیزیه به زودی به استان‌ها ابلاغ و از ابتدای سال ۹۸ اجرایی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سید پرویز فتاح ضمن قدردانی از حضور مردم قدرشناس ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: مردم همواره با حضور به موقع خود در مراسم ملی و مذهبی در دفاع از آرمان‌های نظام، پشتیبان مسئولان نظام و رهبری هستند.

وی با بیان اینکه امدادگران کمیته امداد خادم ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید بدانند که مردم آنها را به این جایگاه رساندند و اگر انقلاب نبود ما کجای کار بودیم.

رئیس کمیته امداد به ارتباط مناسب این نهاد با بانک‌ها برای توسعه اشتغال و ساخت مسکن مددجویان اشاره کرد و افزود: بانک‌ها بارها به این موضوع تاکید کرده‌اند که کمترین معوقات بانکی مربوط به مددجویان امداد است. 

فتاح از افزایش کمک هزینه جهیزیه برای زوج‌های جوان خبر داد و گفت: سرانه کمک هزینه جهیزیه افزایش داشته که به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود و اجرای آن از اول سال آینده است.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه سقف تسهیلات اشتغال مددجویان از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان برای مددجویان شهری و روستایی افزایش یافته است، افزود: سال آینده شاهد رشد ۲.۵ برابری تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ با تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد تومان هستیم؛ این در حالی است که این رقم امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود.

وی در ادامه به تسهیل شرایط ضمانت‌های مددجویان در بخش وام‌های روستایی اشاره و تصریح کرد: هم اکنون برای وام‌های ۲۰ میلیون تومانی یک ضامن نیاز است و همچنین افراد بدون ضامن نیز قرار است با ارائه وثیقه‌های شخصی، از وام‌های قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

فتاح ضمن تشکر از همراهی مردم، دولت، مجلس و همه دستگاه‌های اجرایی، اعلام کرد: امسال سال سختی بود اما با همت امدادگران و عنایت خداوند، صف ورودی مددجویان به چرخه کمیته امداد حذف شد.

وی از ساخت مسکن برای تمامی خانوارهای مددجویان فاقد مسکن شهرستان فاروج خبر داد و افزود: سال آینده وام قرض‌الحسنه بیشتری به مددجویان پرداخت می‌شود.

نظر شما