شناسهٔ خبر: 153368 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش روز افزون آسیب‌های اجتماعی با رشد دستفروشی

سید محمد تقی کبیری نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رشد کارگاه‌های غیر قانونی با بی توجهی به صنایع کوچک رقم می‌خورد،گفت: توسعه اشتغال کاذب ودستفروشی در کشور بطور حتم رشد آسیب های اجتماعی را در کشور در پی دارد .

به گزارش «نماینده» تقی کبیری درباره وضعیت رشد دستفروشی در کشور، گفت: رشد دستفروشی در کشور نه تنها آسیب های اجتماعی در کشور را افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند بستر توسعه کارگاه های غیر قانونی را نیز در کشور فراهم کند.

کلید توقف دستفروشی در کشور نگاه اجمالی  وحمایتی به صنایع کوچک در کشور

نماینده مردم خوی وچایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرواضح است که کلید توقف دستفروشی در کشور نگاه اجمالی  وحمایتی  به صنایع کوچک در کشور است تصریح گرد: تجربه در چندسال اخیر نشان داده است که اگر توجه و نگاه ویژه به بنگاه‌های تولیدی در کشور مورد توجه قرار نگیرد بطورحتم نگاه هدفمند دولت در حوزه اشتغال شکل نخواهدگرفت.

بخش عظیمی از حوزه اشتغال با توسعه صنایع کوچک ایجاد می‌شود

کبیری افزود:بخش عظیمی ازحوزه اشتغال با توسعه صنایع کوچک ایجادمی‌شود بنابراین الزامی است که دولت برای توسعه اشتغال هرساله، حمایت  بودجه ای خود را   از واحدهای تولیدی کوچک در اولویت قرار بدهد.

وی ادامه داد: امکان داردکه به ظاهرواحدهای تولیدی صنایع کوچک به لحاظ خروجی اشتغال از منظر تک واحدی دارای فرصتهای اشتغال بالایی نباشند اما به لحاظ کلان، اگر ظرفیت واحدهایکوچک تولیدی بررسی شود به سادگی مشاهده می شود که صنایع مذکور نقش چشمگیری در ایجاد فرصتهای  اشتغال پایدار را دارند.

 پیامد منفی توسعه اشتغال کاذب رشد آسیب های اجتماعی است

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رشد کارگاه های غیر قانونی با بی توجهی به صنایع کوچک رقم می‌خورد یادآورشد: توسعه اشتغال کاذب  و دستفروشی در کشور بطور حتم رشدآسیب های اجتماعی را در پی دارد.

نظر شما