شناسهٔ خبر: 153354 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورابراهیمی: اصلاح ساختار اقتصادی در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی است

محمدرضا پورابراهیمی// رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختار اقتصادی کشور به دستور رهبر معظم انقلاب در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار می‌گیرد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در جمع مردم شهر بم اظهار داشت: آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر تمام تلاششان را برای حذف جمهوری اسلامی در دستور کار قرار داده بودند و با ادبیات گستاخانه در مواجه با ملتی رشید و فداکار و بزرگ نسبت به مردم ایران اظهار نظر کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: به خیال خام آمریکایی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط سرویس‌های جاسوسی آنها انجام شده بود، قرار بود در تابستان به اصطلاح داغ خودشان، بساط جمهوری اسلامی جمع شود، اما با اقتدار و برنامه‌ریزی جامعی که در کشور انجام شد و رهبری فرزانه انقلاب، مسیر حرکت انقلاب ادامه یافت.

پورابراهیمی افزود: حضور میلیونی مردم در 22 بهمن امسال نشان داد که با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند و یا به دلیل سوء تدبیری که در جامعه وجود داشته، اما هیچ چیز را با معیارهای خود عوض نمی‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: مردم ما نشان دادند تنها راهی که موجب عزت و افتخار آنها است، تمسک به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) است، آمریکایی‌ها تصور کردند گلایه مردم از مسائل اقتصادی، گلایه و اعتراض آنها به آرمان‌ها و اعتقادات آنها است.

وی تصریح کرد: اظهارات گستاخانه رئیس جمهور آمریکا که ملت ایران 22 بهمن 97 را نمی‌بینند، اما مردم نشان دادند بیعتی که بسته‌اند و مسیر حرکت را برای رسیدن به آرمان‌های بلندی که امام و رهبری ترسیم کردند، متوقف نمی‌شود.

پورابراهیمی ادامه داد: امروز رسالت سنگینی بر عهده مسؤولان است، مشکلات با میزان خدماتی که ارائه می‌شود همخوانی ندارد و باید تلاش بیشتری در حوزه خدمت‌رسانی صورت گیرد و اعتبارات افزایش پیدا کند.

وی بیان داشت: آثار انقلاب اسلامی امروز در منطقه نشان داده می‌شود و پیروزی‌هایی که جریان مقاومت در سوریه و لبنان کسب کرده نتیجه این حضور مردمی و مقاومت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعضی تصور کردند مواضع آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی به واسطه مباحث هسته‌ای و چنین مسائلی است، اما دلیل مواجهه آمریکایی‌ها با ما بر اساس اصل نظام است که ریشه در آرمان‌ها و اعتقادات این مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب تاسی به قیام و مکتب عاشورا است، لذا جبهه استکبار در برابر این تفکر نمی‌تواند کنار بیاید، تقابل آمریکا با ما بر سر جریان حماس و حزب‌الله و مسائلی همانند حقوق بشر نیست، بلکه بر اساس مبانی اعتقادی ماست.

پورابراهیمی اظهار داشت: امروز عده‌ای در کشور آدرس غلط به مردم می‌دهند و می‌گویند موضوعات ما با جبهه استکبار در برجام، حقوق بشر و ... است، اما ورود جمهوری اسلامی به برجام فقط برای حل مشکلات اقتصادی بود و در حالی که ما به تمام تعهداتمان عمل کردیم، آمریکایی‌ها از این پیمان خارج شدند و کشورهای دیگر را تحت فشار قرار دادند تا تعهدات بین‌المللی خودشان را در مقابل ایران عملی نکنند.

وی افزود: مسیر حرکت ما استقامت و مقاومت و پایداری در مقابل دشمن است و هر جا چنین رفتار کردیم، آنجا جای پیروزی امت ما بوده است، هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز مقاومت مردم در برابر دشمن است.

پورابراهیمی ادامه داد: هر جا ادبیات وادادگی در کشور را داشتیم، دشمن بر سر ما هزینه و مشکلات ایجاد کرد، با ادبیات وادادگی نمی‌شود جنگ اقتصادی را اداره کرد، با اقتدار باید در برابر دشمن بایستیم و مسیری که شهدا به امانت برای ما گذاشتند با اقتدار طی کنیم.

وی بیان کرد: مسائلی که در حوزه اقتصادی مطرح می‌شود، راهکار دارند، تحریم‌ها برای ما هزینه داشته است، اما هزینه عمده و غالب مربوط به عدم ساماندهی و تصمیمات مناسب در داخل کشور است.

وی افزود: ساماندهی و اصلاح ساختار اقتصادی کشور مهمترین مؤلفه‌ای است که باید در دستور کار قرار گیرد، ظرفیت داخلی از جمله نیروی انسانی، توانایی ایجاد کرده که از گردنه و پیچ‌های اقتصادی عبور کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در هفته‌های آینده موضوع اصلاح ساختار اقتصادی را در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور قرار می‌دهیم.

وی اتکا به رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: با این رویکرد بتوانیم میزان هزینه‌ای از بابت تحریم‌ها بر ما تحمیل شده را به حداقل ممکن و میزان انتفاع خودمان از ظرفیت‌های اقتصادی را به حداکثر برسانیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم امروز در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به تحریم‌هایی است که آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی اعمال کردند، آمریکایی‌ها آرزوی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را به گور می‌برند و مردم ما در تبعیت از رهبر و مقتدای خود، مسیر حرکت را با عزت و قدرت ادامه می‌دهد.

نظر شما