شناسهٔ خبر: 153344 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درخواست کشورهای منطقه برای برخورداری از تکنولوژی صنعت برق ایران

برق مدیرعامل شرکت توانیر گفت: سطح پیشرفت صنعت برق ایران به اندازه‌ای است که امروز نه‌تنها نیازهای داخلی خودمان را بدون مشکل تأمین می‌کنیم بلکه کشورهای منطقه نیز از ما درخواست همکاری دارند تا بتوانند از تکنولوژی و توانمندی‌های صنعت برق ایران بهره‌مند شوند

به گزارش «نماینده»،محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر با اشاره به تمدید قرارداد صادرات برق ایران به عراق اظهار داشت: امضای قرارداد صادرات برق ایران به عراق به مدت یکسال به معنای بی رغبت بودن آنها به امضای قرارداد به مدت طولانی‌تری نبود، بلکه به طور مرسوم قراردادهای صادرات برق یکساله امضا می شوند.

متولی‌زاده با بیان اینکه "ایران آمادگی دارد تا هر زمان که عراق مایل باشد به این کشور برق صادرات کند"، گفت: در تفاهم‌های صورت گرفته بین ایران و عراق مقرر شد تا شبکه توزیع و فوق توزیع برق این کشور توسط متخصصان صنعت برق ایران اصلاح و بازسازی شود؛ البته در این خصوص هنوز قراردادی به امضا نرسیده اما در توافق‌نامه اولیه این موضوع مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: در مذاکرات بعدی و در جریان بررسی‌های کارگروه‌های مشترکی که تشکیل م‌شود، قرار است این تفاهم به قرارداد منجر شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر در خصوص درخواست عراق برای آموزش نیروهای برق این کشور توسط متخصصان صنعت برق ایران گفت: ما آمادگی کامل داریم که در هر بخش مورد نیاز عراقی‌ها، آموزش‌های لازم را به نیروهای صنعت برق این کشور ارائه دهیم.

متولی‌زاده تصریح کرد: سطح پیشرفت صنعت برق ایران به اندازه‌ای است که امروز نه‌تنها نیازهای داخلی خودمان را بدون مشکل تأمین می‌کنیم بلکه کشورهای منطقه نیز از ما درخواست همکاری دارند تا بتوانند از سطح تکنولوژی و توانمندی‌های صنعت برق ایران بهره‌مند شوند.

نظر شما