شناسهٔ خبر: 153322 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«باهنر» مسئول جلسات انتخاب «رئیس خانه احزاب» شد

باهنر عضو فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب گفت: قرار بود جلسه‌ای برای تعیین کاندیدها توسط مرحوم حبیبی برگزار شود که با فوت او، آقای باهنر برگزاری این جلسه را بر عهده می‌گیرند.

به گزارش «نماینده» فهیمه خان محمدزاده عضو فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به درگذشت محمدنبی حبیبی، ریاست جلسات اصولگرایان خانه احزاب برای انتخاب رئیس دوره‌ای را چه کسی بر عهده دارد، گفت: همانطور که می‌دانید به‌صورت دوره‌ای این بار ریاست خانه احزاب بر عهده اصولگرایان است، اما باید دید که از فراکسیون‌ها چه کسانی در مجمع رأی می‌آورند. قرار بود جلسه‌ای به ریاست مرحوم حبیبی برگزار کنیم تا کاندیداهایمان برای ریاست خانه احزاب در آن تعیین شود که با فوت جناب حبیبی، قرار بر این شده است که آقای باهنر برگزاری این جلسه را بر عهده بگیرند.

ضمن اشاره به زمان برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب گفت: در جلسه‌ای که چند روز قبل تشکیل شد، دوستان عنوان کردند که با همین ۸۴ حزب که تأیید شده‌اند، مجمع عمومی را برگزاری کنیم. البته خانه احزاب درخواست کرده است که باقی احزاب هم که کنگره‌شان برگزار شده، در یک جلسه فوق‌العاده بررسی شوند تا افراد بیشتری بتوانند در مجمع عمومی خانه احزاب شرکت کنند. در همین راستا در جلسه مقرر شد که مجمع عمومی از ۹ اسفند به ۲۰ اسفند موکول شود البته بعضی از دوستان همچون آقای تبرایی بر این عقیده بودند که برای شرکت حداکثری احزاب در مجمع زمان برگزاری را به ۲۳ اسفند موکول کنیم. البته تصمیم نهایی با هیئت‌رئیسه خواهد بود.

وی همچنین افزود: متأسفانه مدتی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دبیر نداشت ولی دوستانی که اخیراً زمام امور را به دست گرفتند، قول دادند تا با برگزاری جلسات فوق‌العاده تکلیف چند حزب باقی‌مانده را تعیین کنند و البته اخیراً سه حزب جدید ایجاد شده است که به دلیل آغاز به کار با قانون جدید، مشکل خاصی برای شرکت در مجمع عمومی نخواهند داشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب همچنین در خصوص واریز یارانه احزاب گفت: حدود هفت و نیم میلیون تومان برای همه احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند، واریز شده است که تعداد آن‌ها به ۵۱ حزب می‌رسد اما تا به امروز ۸۱ حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند. البته مبلغی هم به احزاب استانی تعلق گرفته است. حال باقی ۲ میلیارد تومان در حساب خانه احزاب تا زمان ۲۰ اسفند باقی خواهد ماند.

وی همچنین در خصوص افتتاح دفاتر استانی خانه احزاب گفت: با شرایط کنونی به نظر بنده صلاح نیست تا زمانی که مجمع عمومی برگزار شود، دفتری افتتاح گردد. تا به امروز هم ۱۸ دفتر استانی افتتاح شده است و حتی آذربایجان شرقی هم برای افتتاح دفتر استانی خانه احزاب، اعلام آمادگی کرده‌اند اما به نظر بنده باید افتتاح دیگر دفاتر به بعد از برگزاری مجمع موکول شود.

نظر شما