شناسهٔ خبر: 153321 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هنرمندان در چهارچوب اخلاق هنر خود را ارائه واز جلوه گری پرهیزکنند

منتظری دادستان کل کشور گفت: هنرمندان در چارچوب اخلاق هنر خود را ارائه و از جلوه گری پرهیز کنند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام محمد جعفر منتظری شنبه شب با اشاره به احادیث فراوان به بررسی جایگاه سیاسی، اجتماعی و دینی حضرت فاطمه زهرا (س) در زمان حیات پیامبر اکرم و پس از رحلت پیامبر اشاره کرد و گفت: مقام ولایت حضرت زهرا از آیات و روایات فراوان به دست آمده و پس از رحلت پیامبر تنها فردی که جبرائیل بر او  نازل شد حضرت زهرا(س) بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  به آیات سوره منافقون و تفسیر معنای حقیقی نفاق در جامعه اشاره کرد و گفت: شاخص های نفاق و ویژگیهای منافقان در قرآن کریم به خوبی مشخص شده است و منافقان  در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) با توطئه و برنامه ریزی و پس از وفات پیامبر (ص) در واقعه غدیر تلاش کردند با نیرنگ، اسلام را از مسیر واقعی منحرف کنند و در آن زمان بود که حضرت زهرا (س) هنگامی که این توطئه های عظیم را می بیند و ساکت نمی ماند و به میدان می آید و با ایراد خطبه فدکیه و تبیین جایگاه جهاد در دین اسلام به جنگ با منافقان می رود و در این راه به شهادت می رسد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جهاد دارای مفاهیم  وسیعی است و منحصر به  میدان جنگ نیست، گفت: جهاد با مال، جان، جهاد کبیر  که همان جهاد فرهنگی است امروز بیش از هر زمان دیگر که دشمن اعتقادات جامعه را تحت الشعاع قرار داده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری به تلاش های دشمن در جبهه های مختلف برای نفوذ در کشور اشاره کرد و گفت: امروز یکی از خطرات بزرگی که دنیای اسلام به ویژه جامعه شیعه و کشور ما را هدف قرار داده متزلزل کردن اعتقادات مردم به ویژه قشر جوان است.

وی افزود: همه باید در این زمان حساس هوشیار باشند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

وی اظهارداشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران زمانی که دیدند نمی توانند از راه نظامی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و در ۸ سال جنگ نابرابر راه به جایی نبردند این بار از جبهه فرهنگی وارد شدند و تلاش می کنند با هدف قرار دادن اعتقادات مردم اسلام و معارف اسلامی را در بین مردم کم رنگ کنند تا به این وسیله بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به پوشش نامناسب هنرمندان در جشنواره فیلم فجر گفت: ما مخالف هنر نیستیم اما هنرمندان باید در چارچوب اخلاقی هنر خود را ارائه و از جلوه گری پرهیز کنند.

وی گفت: در جامعه ای که الگوی بانوان، حضرت زهرا (س) است باید خط قرمز مکتب فاطمی باشد.

نظر شما