شناسهٔ خبر: 153318 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کانال مالی راهکار مقابله با تحریم های هواپیمایی

کاظم زاده رییس کمیته حمل و نقل محلس با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت هواپیمایی کشور، گفت: ایجاد کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی می تواند راهکار موثری برای مقابله با تحریم ها در این بخش باشد.

به گزارش «نماینده» شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایجاد کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی میان ایران و اروپا، گفت: قطعاً در شرایط کنونی باید از هر روشی برای دور زدن تحریم ها و کمک به اقتصاد کشور استفاده کنیم.
هواپیما

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات و دغدغه های صنعت هوایی کشور در شرایط کنونی تامین قطعات است، با توجه به تحریم ها، تجهیزات هواپیما از راه های غیر رسمی تامین می شود، از این رو ایجاد کانال های مالی از جمله کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی می تواند به بهبود تبادل اقتصادی جهت خرید و تامین تجهیزات و قطعات هواپیما به صورت رسمی بیانجامد.

وی تصریح کرد: امروز تحریم ها ضربه زیادی به بخش هواپیمایی کشور وارد کرده و آنها با مشکلات بسیاری رو به رو هستند، حال ایجاد کانال مالی میان ایران و کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان می تواند موجب توسعه اقتصادی کشور شود.

کاظم‌زاده ادامه داد: قطعاً در شرایط جنگ اقتصادی باید از تمام راهکارها جهت مقابله با دشمنان استفاده کرد، ایجاد کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی می تواند به تحقق این مسئله بی انجامد.

وی تصریح کرد: امروز ایرلاین ها با کمبود شدید هواپیما مواجه هستند و این مسئله فعالیت شرکت های هواپیمایی را با خطر مواجه کرده به طوری که در شرایط کنونی برخی از فرودگاه ها فعال بوده اما هیچ هواپیمایی در آن تردد نمی کند.

نظر شما