شناسهٔ خبر: 153300 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آبت الله خاتمی: به یک آب‌نبات تلخ اروپایی‌ها قانع نباشید

خاتمی/2 خطیب نماز جمعه تهران گفت: اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند. نمی‌گویم مذاکره و کارهای دیپلماسی نداشته باشید اما شما را به خدا به یک آب‌نبات تلخ اروپایی‌ها قانع نباشید. این چیزی که به شما دادند همان سیاست نفت در برابر غذاست که تحقیر یک ملت است.

به گزارش «نماینده»،آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نمازجمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه آن چنان است که غضبش غضب خدا و رضایتش رضای خدا، نماز فاطمه برای آسمانیان درخشندگی دارد. فاطمه در راه خدا به شهادت رسید که شهادتی جانگداز بود.

وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که به مناسبت چهل سالگی انقلاب حدود 50 هزار نفر را مشمول عفو و رأفت نظام قرار دادند تا به زندگی و اجتماع برگردند و آنها نیز ان‌شاءالله شکرشان را زندگی پاکیزه قرار دهند و از قوه قضائیه نیز تشکر می‌کنیم زمینه این عفو را فراهم کرد.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به سخنرانی رهبر حزب‌الله لبنان در 40 سالگی انقلاب گفت:‌از این رهبر مجاهد تشکر می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم سایه این عزیز بر مقاومت لبنان مستدام باشد.

خاتمی با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک دزفول با برد هزار کیلومتر گفت: این موشک در راستای سیاست بازدارندگی است که سیاست نظام جمهوری اسلامی است،‌نظام در دفاع از خودش مصمم است. کمترین پیام این رونمایی این است که اگر دشمنان بخواهند کمترین تخطی داشته باشند این موشک‌ها مانند صاعقه بر سرشان فرود خواهد آمد.

وی با اشاره به 19 بهمن سالروز رژه و دیدار قهرمانان همافر نیروی هوایی در پیشگاه امام خمینی (ره) تأکید کرد: آنهایی که در آن سال‌ها حضور داشتند می‌دانند که با این رژه کمر طاغوت شکست و طاغوت مرگش را به چشمش دید و از آن پس هم نیروهای مسلح اعم از سپاه،‌ارتش، بسیج و نیروی انتظامی بحمدالله بازوان پرتوان امام و این ملت هستند و با تمام قوا از نظام جمهوری اسلامی پاسداری می‌کنند.

خطیب نمازجمعه تهران در مورد چهلمین سال انقلاب، گفت: بحمدالله شما فرهیختگان نگویید مبالغه می‌کند، بسیاری از مردم ما در عرصه خواص هستند و مسائل را درست می‌فهمند و تحلیل می‌کنند، به عنوان انجام وظیفه فقط یک سوال و جواب می‌کنند. سوال این است طاغوتی‌ها وقتی 40 سال پیش داشتند می‌رفتند گفتند 6 ماه یا یکسال دیگر برمی‌گردیم اما 40 سال است که دارند خمیازه برگشتن را می‌کشند. بعضی از آنها این آرزو را به گور بردند ان‌شاءالله آنهایی که زنده هستند هم این آرزو را به گور می‌برند.

وی اضافه کرد: سوال دیگر این است که از سال گذشته بخشی از این مسئولین حقیر و بی‌ارزش آمریکا گفتند ما نمی‌گذاریم ایران چهلمین سالگرد انقلابش را جشن بگیرد به کوری چشم آنها در حال گرامیداشت برگزاری باشکوه فاطمیه و فجر فاطمی هستیم. اسم این جز ناکام شدن نیست. چرا طاغوتی‌ها و آمریکایی‌ها ناکام شدند، جواب این سوال چراغ راه آینده هم هست.

خاتمی افزود: اینجا 8 عامل را نوشتم که اعلام می‌کنم، عامل اول اینکه این انقلاب خدایی بود، یعنی رهبر، مردم، شعارها و انگیزه‌ها خدایی بود هیچ تردیدی نکنید در این 40 سال هر جا خدایی گام برداشتیم پیروز شدیم. هر جا این عنصر کمرنگ شد آن نقطه، نقطه آسیب است. مردم و مسئولان برای خدا عمل کنید و من به شما قول می‌دهم دشمن هیچ غلطی نتواند بکند.

وی بیان داشت:‌دومین عامل اطاعت از ولایت فقیه بود شما 40 سال به امام و رهبر انقلاب گفتید از تو به یک اشاره از ما به سر دمیدن این شعار نیست این عمل و اطاعت مخلصانه است. عامل سوم مسئله بصیرت است واقعاً مردم ما، مردمی با بصیرت هستند، صدام می‌خواست سه روزه یا یک هفته‌ای تهران را بگیرد و شما با تمام جانتان وارد صحنه شدید و بیش از 200 هزار شهید برای دفاع از میهن اسلامی دادید و مقاومت کردید این یعنی بصیرت.

خطیب نمازجمعه تهران گفت:‌در فتنه 88 شما فهمیدید که قصه، قصه دعوای ریاست جمهوری نیست بلکه براندازی نظام است چه حماسه‌ای را در 9 دی 88 آفریدید، حماسه‌ای کم‌نظیر و قابل مقایسه با راهپیمایی پیروزی انقلاب بود که همه به صحنه آمده بودند. شما فهمیدید یک اردوگاهی که این فتنه‌گران تشکیل دادند اوباما و رژیم صهیونیستی است، شما چشم فتنه را کور کردید.

خاتمی در مورد عامل چهارم تداوم انقلاب خاطرنشان کرد: هر جا انقلاب نیاز داشت شما آمدید، در انتخابات و  راهپیمایی‌ها حضور پیدا کردید. این راهپیمایی‌ها را دست کم نگیرید. این‌ها یک عملیات سیاسی بزرگ در طول این 40 سال بوده است به خصوص امسال که دشمنان می‌خواهند ببینند با این همه فشاری که به مردم وارد کردند آیا باز هم مردم می‌آیند یا نمی‌آیند. به کوری چشم آنها امسال باشکوه‌ترین راهپیمایی 40 سال را رقم خواهد زد.

این استاد حوزه اظهار داشت: پنجمین عامل، عامل مقاومت بود آفرین بر شما مردم مقاوم. از مذاکره آبی گرم نشده، گرم نمی‌شود و گرم نخواهد شد، می‌خواهند شما را خسته نشان دهند اما به یاری خداوند شما ملتی هستید که دشمنان‌تان را خسته خواهید کرد. ششمین عامل نفرت از استکبار است. مرگ بر شاه، مرگ بر آمریکا نفرت از استکبار است.

وی خطاب به مسئولین گفت:‌ والله، بالله نه آمریکا نه اروپا خیرخواهتان نیستند. آنها سختی شما را می‌خواهند و می‌خواهند شما مدام مشکل داشته باشید. اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند. نمی‌گویم مذاکره و کارهای دیپلماسی نداشته باشید اما شما را به خدا به یک آب‌نبات تلخ اروپایی‌ها قانع نباشید. این چیزی که به شما دادند همان سیاست نفت در برابر غذاست که تحقیر یک ملت است.

خاتمی ادامه داد: یکی از مقامات اروپایی گفته که به شرط پذیرش FATF این کارها انجام می‌شود، فضول‌ها چه ربطی به شما دارد این تصمیم مردم ماست. مسئولین وزارت خارجه هم به خوبی جواب آنها را دادند و گفتند ربطی به شما ندارد. در مورد FATF مرجع تشخیص مصلحت نظام تصمیم می‌گیرد. سروران مسئول شما از خود ما هستید و شما را رهبری فرمودند امین هستید. این امانت را حفظ کنید و نگذارید این ملت بزرگ ذلیل شوند، نفرت از استکبار در جانتان باشد.

خطیب نمازجمعه تهران تأکید کرد: هفتمین عامل مقاومت بوده است نمی‌شود خطیب جمعه حرف بزند اما از گرانی افسارگسیخته نگوید شما مردم مقاومت کردید، مدیریت جهادی، نظارت دقیق بر قیمت‌ها، برخورد قاطع با مفسدان و تحمل و صبر انقلابی مردم  می‌تواند  جلوی این گرانی‌ها را بگیرد. به فضل الهی الان اوج است اما بعد از اوج سراشیبی سقوط را در پی دارد. فواره چون بلند شود سرنگون شود.

وی با اشاره به وحدت و همدلی به عنوان هشتمین عامل، گفت: در مسائل کلان وحدت و همدلی بوده است. در 22 بهمن هم ان‌شاءالله خواهید دید همه سلیقه‌ها حضور می‌یابند. اختلاف سلیقه از اول انقلاب بوده، هست و خواهد بود.  جامعه آزاد این مسائل را دارد، اما صاحبان سلائق با دشمن مرزبندی داشته باشند و در رفتارشان با منتقدین خشمگین نباشند. هر چه می‌خواهید علیه آمریکا فریاد بزنید اما این دوست صمیمی شما که سلیقه دیگری دارد آمریکا نیست که اینگونه اخم می‌کنید.

نظر شما