شناسهٔ خبر: 153191 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اختصاص ارز نیمایی برای دارو کمر نیازمندان و محرومان را خواهد شکست

علی نوبخت عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه برخی دنبال اختصاص ارز نیمایی برای دارو هستند که با این اقدام کمر نیازمندان و محرومان خواهد شکست.

به گزارش «نماینده» علی نوبخت با بیان اینکه دارو جزو کالاها و مواد مصرفی استراتژیک است، گفت: مردم نباید در مورد تهیه و تامین دارو با مشکل مواجه شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه باخبر شدیم برخی دنبال این هستند که  ارز نیمایی برای دارو در نظر بگیرند که به صورت صد درصد مخالف این اقدام هستم زیرا کمر نیازمندان و محرومان خواهد شکست.

مخالفت با هر گونه افزایش قیمت دارو

وی در مخالفت با هر گونه افزایش قیمت دارو، گفت: دولت می تواند به تولید دارو و تجهیز کارخانجات داروسازی کمک کند اما غیر از این، کمک به دلال ها و شکستن کمر مردم منتهی می شود.
به شدت مخالف هر گونه تغییر نرخ ارز دارو  هستم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به شدت مخالف هر گونه تغییر نرخ ارز دارو  هستم.

نوبخت افزود: انتظار می رود پول های اخذ شده به شرکت های پخش، داروخانه ها و کارخانه های تولید دارو داده شود تا سرپا باشند و بتوانند نیاز مردم را برطرف کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس اظهارات مسئولان ۹۷ درصد داروها تولید داخل است، گفت: ۵۰ درصد مواد اولیه وارد می شود؛ البته تولید مواد اولیه در کشور زمان می برد و متاسفانه واردات دارو و توجه به این امر در سال های گذشته باعث شد در تولید دارو عقب باشیم البته در آموزش نیروهای انسانی به خودکفایی رسیدیم اما در مورد دارو و تجهیزات پزشکی این مهم به درستی تحقق نیافت.

نظر شما