شناسهٔ خبر: 152945 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت به وضعیت اقتصادی مردم سامان ببخشد/دل بستن به اروپابیهوده است

جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت باید با حذف هزینه‌های زائد و فروش اموالی که در اختیار دارد، به وضعیت اقتصادی مردم سامان ببخشد.

به گزارش «نماینده» آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیون‌های داخلی این مجلس که صبح امروز (پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه) برگزار شد با  تبریک دهه فجر و تسلیت شهادت حضرت زهرا(ع)، رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را مصیبتی برای مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی چهره‌ای ارزنده و فقیهی خبره به مسائل اصولی و فقهی بودند که به تربیت مجتهد پرداختند و فعالیت‌های گوناگونی داشتند.

وی با بیان اینکه بیماری آیت‌الله مؤمن واقعه‌ای تلخ برای مجلس خبرگان و شورای نگهبان بود، افزود: متأسفانه حال‌ ایشان رضایت‌بخش نیست؛ هوشیاری خیلی خوبی ندارند و امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان برای نابودی اسلام و حکومت اسلامی کمر بسته‌اند و ما هم باید هوشیار باشیم و نقشه‌های آنان را رصد و خنثی کنیم.

آیت‌الله جنتی افزود: باید با وحدت و انسجام مردم و مسئولین، همه در صحنه باشیم و از مواضع انقلاب و امام دفاع و دستاوردهای انقلاب را به‌رخ دشمنان بکشیم.

وی خاطرنشان کرد: چهل سال از انقلاب می‌گذرد و دشمنان و حتی دوستان باور نمی‌کردند  که انقلاب با این‌همه دشمن بتواند چهل سال سرپا بایستد، اما به‌لطف خدا توطئه‌ها خنثی شد، وظیفه ماست که در جنگ روانی دشمن فعالانه ایفای نقش کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با ابراز اینکه دشمن فعلاً به‌فکر مسائل نظامی نیست، گفت: فتنه آن‌ها این است که افکار عمومی را از طریق رسانه‌های زیادی که در اختیار دارند فاسد و مردم را به نظام بدبین کنند. ما باید بایستیم و حرف‌هایمان را بزنیم. حرف برای گفتن هم زیاد داریم و هرچقدر بگوییم کم است.

آیت الله جنتی با یادآوری اینکه دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد است، گفت: در عین حال دستاوردهای معنوی آن خیلی بیشتر از دستاوردهای مادی است.

وی درباره تهدیدها و فرصت‌هایی که در بستر فضای مجازی وجود دارد، تأکید کرد: فضای مجازی مسئله خیلی مهمی است که خیلی‌ها از آن وحشت دارند و ناراحت هستند البته حق هم دارند چون از این فضا علیه ما استفاده می‌شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ولی فضای مجازی می‌تواند فرصتی برای ما باشد و ما باید تهدیدات فضای مجازی را به فرصت تبدیل و از فرصت‌های آن به‌نفع اسلام، انقلاب و مملکت استفاده کنیم.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: عمده چیزهایی که خدا خلق کرده، ماده اولیه است و باید دید دست چه‌کسی می‌افتد؛ شمشیر اگر دست علی بیفتد کفار را قتل‌عام می‌کند و اگر دست عمروبن عبدود باشد علیه انسان‌های خداپرست شمشیر می‌کشد.

وی ادامه داد: وقتی رادیو و تلویزیون آمده بود همه وحشت کردند که مبادا دین مردم از دست برود، ولی بعداً دیدند که بهترین استفاده‌ها را می‌توان از آن کرد؛ فضای مجازی نیز همین‌طور است؛ مطلعین معتقدند ما می‌توانیم به‌نفع انقلاب از آن استفاده کنیم.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه انسان‌سازی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده، گفت: هدف همه انبیا و پیامبران انسان‌سازی بوده است. انقلاب اسلامی، اسلام را زنده کرد و در شرایطی که هم و غم همه ملحق شدن به غرب بود، اسلام و قرآن زنده شد و این چیز کمی نیست و نسلی که در آن دوره بودند یا رو به فساد می‌رفتند یا آمادگی این کار را داشتند.

آیت‌الله جنتی افزود : پس از انقلاب یک‌مرتبه تحول عجیبی از سوی جوانان ایجاد شد و شهادت‌طلبی و ایثارگری در دل آنها به‌وجود آمد. این اولین و بالاترین دستاورد انقلاب است که باید به‌روی آن تأکید کرد.

وی دستاوردهای مادی انقلاب را قابل توجه دانست و گفت: با این حال اهمیت اصلی این است که فضا برای ملحق شدن نسلی دیگر به شهدای کربلا فراهم شد. مدافعان حرم هم نیز با آرزوی شهادت قدم در مسیر می‌گذارند. امروز هم همان روحیه وجود دارد و اگر اتفاقی بیفتد، جوانان ما آماده شهادت هستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اظهار اینکه "مردم در فشار معیشت هستند و نمی‌توانیم آن را فراموش کنیم"، تصریح کرد: باید تمام همت ما این باشد که این مشکلات را حل کنیم و اگر نمی‌توان آن را به‌شکل نهایی حل کرد، به‌شکل نسبی رفع شود.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: اگر دولت هزینه‌های زائد خود را کم کند و اموال فراوان خود را بفروشد، می‌تواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند. سخنانی که آقای روحانی روز گذشته در همین راستا گفتند اگر عمل شود خوب است.

وی با بیان اینکه "معنی‌ مشکلات معیشتی این نیست که دستاوردهای انقلاب را فراموش کنیم و از انقلاب ناامید شویم"، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند بذر ناامیدی در دل مردم بکارند تا حضور مردم در صحنه از بین برود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری آمریکا را در حال افول دانست و گفت: کسی به‌خیال نجات، به آمریکا دل نبندد؛ آمریکا به کدام کشور کمک کرد که بخواهد به ما کمک کند؟

آیت‌الله جنتی افزود: آن‌ها در سوریه و عراق شکست خوردند و ذلتی از این بالاتر نیست که این مردک با هواپیمای چراغ‌خاموش به عراق بیاید و هیچ یک از مقامات عراق به‌استقبالش نیایند؛ این یعنی آنها ذلیل شدند و ما عزیز شدیم.

وی حماسه اربعین را مورد اشاره قرار داد و حضور مردم و مسئولان ایران در آن و همراهی با مردم عراق را نشانه وحدت کلمه و عزت دانست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با توجه به خروج آمریکا از برجام گفت: اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها بدتر هستند یا اگر هم بدتر نباشند، بهتر هم نیستند.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: برخی خیال می‌کنند آمریکا  که از برجام کنار کشید، می‌توانند به اروپایی‌ها تکیه کنند، در حالی که اروپایی‌ها امروز و فردا می‌کنند و کاری به نفع ما نخواهند داشت.

وی با یادآوری سخن رهبر انقلاب درباره خروج از برجام که فرموده بودند "اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم"، تأکید کرد: باید از مسئولین گله کرد که چرا این کار را نکردند و در نهایت هم باید این کار را بکنند.

نظر شما