شناسهٔ خبر: 152886 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ثابت نبودن درآمدهای پایدار شهری یکی از مهمترین مشکلات است

فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات شهر تهران ثابت نبودن درآمدهای پایدار شهری که بر اساس آمار سهم درآمدهای پایدار شهری کمتر از 27 درصد است.

به گزارش «نماینده»، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: برنامه پنجساله سوم شهر تهران از سال 98 تا سال 1402 در شهر تهران اجرایی می‌شود.

وی گفت: فرایند تدوین برنامه پنجساله سوم از مهر ماه سال گذشته در مجموعه شهرداری تهران آغاز شد و پس از تهیه و تدوین برنامه به شورای شهر تهران ارسال شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در تدوین برنامه پنجساله سوم از بدنه کارشناسی شهرداری تهران، معاونت‌ها و 22 منطقه نظرخواهی صورت گرفته است و پیشنهاداتی به صورت انفرادی به کمیسیون‌ها ارائه شده بود که این موارد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

فراهانی گفت: در فرایند بررسی برنامه پنجساله سوم شهر تهران قاعدتا برخی از مواد حذف،‌اصلاح و یا جایگزین می‌شوند که فرایند تصویب برنامه از روز گذشته آغاز و تاکنون 42 ماده آن به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل شهر تهران ثابت نبودن درآمدهای پایدار شهری که بر اساس آمار سهم درآمدهای پایدار شهری کمتر از 27 درصد است و بخشی از این درآمدها به عوارض ارزش افزوده مربوط می‌شود که هر ساله متاسفانه در بودجه دولت شاهد کم لطفی‌هایی در این خصوص هستیم و امسال نیز دست‌اندازی‌هایی درباره درآمدهای شهری ایجاد شده است که امیدواریم این موضوع مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و شهرداری‌ها با مشکل مواجه نشوند. و از ابتدای فروردین 98 برنامه پنجساله سوم اجرایی می‌شود.

نظر شما