شناسهٔ خبر: 152830 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از مجموعه اسنپ

کمیسیون فرهنگی در اسنپ رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مجموعه اسنپ بازدید کردند.

به گزارش «نماینده» در این بازدید که روز دوشنبه ۱۷ دی‌ماه انجام شد، ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ، به تشریح اقدامات اسنپ در طول ۴ سال گذشته پرداخت و به اشتغال مستقیم بیش از هزار و ۱۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم بیش از ۷۰۰هزار نفر اشاره کرد. همچنین وی اعلام کردند که نخبگان دانشگاه‌های خوب کشور جذب اسنپ شده‌اند و به نوعی اسنپ در جلوگیری از خروج نخبگان از کشور سهم خود را ایفا کرده است.

همچنین در این بازدید ابعاد مختلف سیاستگذاری در بحث سهمیه‌بندی بنزین مطرح شد و دلایل ضرورت تخصیص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی مورد بررسی قرار گرفت.

از آنجایی که فعالیت اسنپ و سایر تاکسی‌های اینترنتی طبق مجوز اخذشده از سوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به صورت کاملا قانونی و شفاف انجام می‌شود، مدیران اسنپ خواهان تثبیت این موضوع از طریق اصلاح قوانین موجود شدند. چراکه اجبار به اخذ مجوزهای دیگر صرفا گسترش خدمات این شرکت‌ها و چابکی آنها را در ارائه خدمات نوین با مشکل مواجه می‌کند و موانع زایدی برای این کسب‌وکارها به وجود می‌آورد.

امیرعلی مهاجر، مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ، نیز با ارائه آمار جهانی به وجود ظرفیت بالای گردشگری و لزوم تدوین قوانین حمایتی در این حوزه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نیز با تاکید بر اولویت بحث اشتغال از منظر دولت و مجلس از تلاش‌های اسنپ در این حوزه قدردانی به عمل آورد. همچنین محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اقدامات انجام شده مجلس برای حمایت از صنعت گردشگری به حذف مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها با مکانیسم جدید اشاره کرد.

نظر شما