شناسهٔ خبر: 152829 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح خرید خدمات آموزشی در کمیسیون آموزش از لایحه بودجه لغو شد

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خرید خدمات آموزشی در کمیسیون آموزش مجلس از لایحه بودجه ۹۸ لغو شد.

به گزارش «نماینده»، میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع بودجه آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که کمک حال آموزش و پرورش باشیم، اظهار کرد: اگرچه بودجه اول باید در دولت دیده شود ولی آموزش و پرورش همچنان در اولویت نیست و درد بی درمانی است که همچنان ادامه دارد.

وی در واکنش به این گفته معاون وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه که «اگر نمایندگان مجلس روی آموزش و پرورش دغدغه دارند، به خاطر بودجه آموزش و پرورش، کلیات بودجه را رد کنند» گفت: بعید می‌دانم کلیات برگشت بخورد؛ طرح خرید خدمات آموزشی در کمیسیون آموزش از لایحه لغو شده است و تصور می‌کنم مابقی بودجه به همان شکل تصویب بشود.
میرزاده ادامه داد: در گام اول باید بودجه را که می‌بندند بدهی و مطالبات آموزش و پرورش را درنظر بگیرند. هنوز فرهنگیان از سال ۸۸ مطالبه دارند؛ در گام دوم باید قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان هم همانند دیگر کارمندان دولت کامل اجرا شود؛ گام سوم اینکه بچه‌ها در مدارس استاندارد درس بخوانند که آن هم اعتبارات خاصی را می‌طلبد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اگر بودجه آموزش و پرورش ۶۳ هزار میلیارد تومان بود آموزش و پرورش بدون بدهی وارد سال ۹۸ می‌شد، گفت: ۴۰ سال است آموزش و پرورش بدون استثنا با کسری وارد سال بعد می‌شود؛ اگر دولت موارد را در لایحه بنویسد، مجلس یک دست حمایت می‌کند. تصویب قانون خاص اداری مالی برای آموزش و پرورش نیز شدنی است.

نظر شما