شناسهٔ خبر: 152603 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

۴ هزار دستگاه اتوبوس شهری پایتخت در انتظار نوسازی

داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهرداری تهران با بیان اینکه ضرورت نوسازی چهار هزار دستگاه اتوبوس در کلان شهر تهران برای ایمنی و سلامت شهروندان الزامی است،گفت: تکرار حادثه دردناک دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات با عدم رفع فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شهری در حوزه شهری امکان پذیر است.

به گزارش «نماینده» داریوش قنبری درباره وضعیت فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در کلانشهر تهران، گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرداری ها در رابطه با نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری تامین اعتبارات از منابع مالی است بنابراین  الزامی است که مسئولان  با توجه به حساسیت مسئله، شهرداری را در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی یاری دهند.

۴ هزار دستگاه اتوبوس شهری پایتخت در انتظار نوسازی

 مشاوره پارلمانی شهرداری تهران تصریح کرد: نوسازی ۴ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده شهری که به اصطلاح  عمر مفیدشان را طی کرده اند درکلان شهر تهران الزامی است بنابراین برای جلوگیری از تکرارحوادث تلخ در جابجایی مسافرین الزامی  است که مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده در راستای نوسازی ناوگان حمل ونقل به کمک شهرداری بشتابد.

 نبود ایمنی وافزایش آلودگی هوا پیامد حضور اتوبوس‌های فرسوده در حوزه شهری

 وی ادامه داد: اتوبوس‌های قدیمی و فرسوده علاوه بر نبود ایمنی مناسب برحجم آلودگی پایتخت نیزمی افزایند و این درحالی است که به سادگی می‌توان با سرمایه گذاری برای استفاده از اتوبوس های همسو با تکنولوژی پیشرفته، هوای تهران را  به سمت  هوای پاک سوق داد بنابراین دراین ارتباط الزامی است که در آینده به سمت برقی کردن اتوبوسها حرکت کنیم زیرا اتوبوس‌های برقی یک وسیله حمل ونقل، مطمئن، پاک وکم آلاینده کارآمد تلقی می‌شوند.

 قنبری افزود: اتوبوسهای برقی با تنها ۴ ساعت شارژ برقی توان جابجایی مسافر در حوزه شهری را به میزان ۱۲ساعت در راستای خدمات رسانی به مسافرین رادارند  واین در حالی است که برای پیاده سازی چنین طرحی بودجه شهرداری به هر حال به اندازه کافی، کفایت نمی‌کند.

 تکرار حادثه دردناک دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات با عدم رفع فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شهری

مشاور پارلمانی شهرداری تهران با بیان اینکه ضرورت نوسازی چهار هزار دستگاه اتوبوس در کلان شهر تهران برای ایمنی و سلامت شهروندان  الزامی است یادآورشد: تکرار حادثه دردناک دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات با عدم رفع فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شهری در حوزه شهری امکان پذیر است.

نظر شما