شناسهٔ خبر: 152333 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت سختگیرانه تایید دارو گریبان بیماران را نگیرد

بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بابیان اینکه نظارت سختگیرانه تایید دارو در داروخانه هلال احمرگریبان بیماران سرطانی وخاص را نگیرد،گفت: افزایش نیروی انسانی برای ارتقا خدمات دارویی در داروخانه هلال احمر عملیاتی شود.

بشیر خالقی «نماینده» درباره وضعیت خدمات رسانی درداروخانه‌های هلال احمربه بیماران، گفت:نظارت‌های سختگیرانه در تایید دارو نباید منجربه انتظار چندساعته، بیماران صعب العلاج و سرطانی در داروخانه های هلال احمرشود زیرا وضعیت جسمانی این نوع بیماران به نوعی نیست که بتوانند انتظار را تحمل کنند.

 نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت کاربردی و اصولی برای تایید دارو در شرایط کنونی الزام آور است اما باید نظارت برتوزیع و تحویل دارو به بیماران خاص و سرطانی بدون ائتلاف وقت انجام شود زیرا بیماران نباید طمع تلخ انتظار در صفهای  طولانی در داروخانه ها را بچشند.
نظارت کاربردی و اصولی برای تایید دارو در شرایط کنونی الزام آور است اما باید نظارت برتوزیع و تحویل دارو به بیماران خاص و سرطانی بدون ائتلاف وقت انجام شود

خالقی افزود:باید بررسی و واکاوی شود که بر چه اساسی  باید  بیماران  در داروخانه های  هلال احمر  در زمان طولانی در انتظار تایید دارویی  باشند زیرا  این  مسئله نظارتی نباید بیماران را درگیرکند و این نوع برخورد بابیماران به هبچ وجه منطقی نیست بنابراین باید گله مندی به حق بیماران  را رفع کرد.

افزایش نیروی انسانی برای ارتقا خدمات دارویی در داروخانه هلال احمر

وی تصریح کرد:افزایش منابع انسانی راهکاری اساسی برای سرعت بخشیدن به خدمات داروخانه های هلال احمر در کشور تلقی می شود و این مهم باید هر چه سریعتر برطرف شود زیرا بیماران به شدت  از معطلی  در داروخانه های هلال احمرگله مند هستند.

 توزیع داروهای بیماران سرطانی و خاص در انحصار چند داروخانه نباشد

 نماینده  مردم خلخال وکوثر در مجلس  افزود: توزیع داروهای بیماران سرطانی  وخاص نباید تنها در اختیار چند داروخانه قرار بگیرد تابه نوعی ارائه خدمات انحصاری شودبلکه باید با نظارت جامع در بسیاری از داروخانه ها، داروهای فوق نیزتوزیع شود تا بیماران بتوانند داروهای مورد نظر را به سرعت و سهولت تحویل بگیرند.

افزایش نیروی انسانی برای ارتقا خدمات دارویی در داروخانه هلال احمر

 عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بابیان اینکه نظارت سختگیرانه تایید در داروخانه هلال  احمرگریبان بیماران سرطانی وخاص را نگیرد یادآورشد: افزایش نیروی انسانی برای ارتقا خدمات دارویی در داروخانه هلال احمر عملیاتی شود.

نظر شما