شناسهٔ خبر: 152313 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فلاحت‌پیشه: احتمال تصویب لوایح پالرمو و CFT زیاد است

فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌: احتمال تصویب لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، پالرمو و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) بیشتر از عدم تصویب آن است.

به گزارش «نماینده»، حشمت الله فلاحت پیشه، با اشاره به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، اظهار کرد: بنده در این جلسه حضور داشتم. جلسه‌ای که در آن مباحث جدی مطرح شد به طوری که تنها برای بررسی یک ماده در لایحه پولشویی سه ساعت بحث و بررسی صورت گرفت.

به گفته رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این جلسه نشان می‌دهد که در مجمع مباحث جدی مطرح است و موضوع با حساسیت پیگیری می‌شود. لذا معتقدم یک قانون باقی‌ مانده و دو کنوانسیون مرتبط با گروه اقدام ویژه‌ مالی ( FATF ) بحث ها را داغ خواهد کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیش‌بینی از تصویب لوایح پولشویی، پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت‌: معتقدم احتمال تصویب این لوایح بیشتر از عدم تصویب آن است. البته این به معنای نبود بحث های جدی نیست چون بحث‌های جدی در مجمع مطرح می‌شود که روند آن کمتر از مجلس شورای اسلامی نیست.

نظر شما