شناسهٔ خبر: 152289 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فضای شهر را برای معلولان مناسب‌سازی می‌کنیم

حناچی شهردار تهران در خصوص مناسب‌سازی پایتخت برای معلولان، گفت: فضای شهر را برای معلولان مناسب‌سازی می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، پیروز حناچی در بیستمین دوره تحلیف شهرداران مدارس که امروز در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: بهترین مردم کسانی هستند که خیرشان بر اساس آموزه‌های دینی به دیگران برسد.

حناچی با اشاره به موضوع شهرداران مدارس، گفت: شما تلاش می‌کنید مقدمات تجربه و حضور در عرصه‌های اجتماعی را کسب کنید. تجربه‌های این چنینی فرصتی برای حضور در عرصه‌های اجتماعی است.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر کسی در عرصه‌های اجتماعی حضور نیابد مسئولیت انسانی خود را به طور کامل انجام نمی‌دهد، گفت: صرفاً کسی که روی ویلچر می‌نشیند معلول نیست ممکن است کسی چهار ستون بدنش سالم باشد اما در عرصه‌های اجتماعی حضور نیابد.

وی گفت: در برخی دانشگاه‌های معتبر جهان ۵۰ آیتم برای انتخاب دانشجویان تراز اول مورد توجه قرار می‌گیرد که از این میان چند آیتم مربوط به مسائل درسی است.

حناچی در ادامه گفت: بخش عمده آن منوط به حضور در عرصه‌های اجتماعی است. شما تلاش می‌کنید این قدم‌ها را بردارید و این اقدام برای تجربه، مشارکت و راهبرد در عرصه‌های اجتماعی مهم و تأثیرگذار است.

شهردار تهران اضافه کرد: میزان مشارکت و حساسیت محیطی که در آن هستید مانند خانواده، ‌ مدرسه و فضای زیست بسیار مهم و تأثیرگذار است و مدرسه اولین قدم حضور شما در حوزه‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: امروز میزبان شهرداران قبلی مدارس هستیم که رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند و شهرداران جدیدی که مسئولیت می‌گیرند و تلاش می‌کنند در این عرصه‌ها موفق باشند.

حناچی در پایان مراسم در جمع خبرنگاران به دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رفت و در خصوص جلسه‌اش با وی گفت: این جلسه پیرو تفاهم‌نامه قبلی شهردار تهران است که با معاونت علمی منعقد شده است.

وی در خصوص مفاد جلسه، گفت: قرار است در خصوص استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان صحبت شود.

نظر شما