شناسهٔ خبر: 152243 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجتی: قیمت مرغ در بازار باید نزدیک 10 هزار تومان باشد

حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارزیابی های ما و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نشان می‌دهد که اکنون قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک 10 هزار تومان باشد و عرضه این محصول با قیمت هایی بیش از این، اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

به گزارش «نماینده»، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت قیمت گذاری شیر خام با بیان اینکه با وجود ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای نرخ گذاری شیرخام کماکان قیمت فرآورده های لبنی کاهش نیافته است، اظهار کرد: براساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران 2000 تومان تعیین و اعلام شده است.

وی ادامه داد: در بحث قیمت گذاری لبنیات و فرآورده‌های لبنی پیگیری‌ها برای رعایت نرخ‌ها توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و دستگاه‌های نظارتی صورت می‌گیرد. بر اساس نرخ جدید دو هزار تومانی هر کیلوگرم شیرخام، باید قیمت لبنیات و فرآورده های لبنی پرمصرف مشخص شود که البته اکنون قیمت محصولات لبنی در بازار بیش از برآوردهایی است که باید باشد.

حجتی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عبور قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ از مرز ۱۲ هزارتومان در بازار خاطر نشان کرد: ارزیابی های ما و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نشان می‌دهد که اکنون قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید نزدیک 10 هزار تومان باشد و عرضه این محصول با قیمت هایی بیش از این، اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از نوسان در عرضه و تقاضا و افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، در حال عرضه ذخایر مرغ منجمد به بازار هستیم تا مشکلی ایجاد نشود.

وزیر جهادکشاورزی ارایه کارت ملی برای دریافت گوشت منجمد در شبکه های مجازی گفت: این اقدام برای مدیریت و محدودیت در عرضه گوشت منجمد یارانه ای است زیرا عده ای گوشت منجمد یارانه ای را دریافت و با نرخ آزاد در بازار می‌فروختند. این محدویت برای پوشش جمعیت بیشتر است.

نظر شما