شناسهٔ خبر: 152132 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساداتی نژاد: فشار به استیضاح کنندگان وزیر علوم با استفاده از رویکردهای غیراخلاقی برای مظلوم نمایی «غلامی»

ساداتی نژاد/2 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متأسفانه برخی برای به حاشیه بردن استیضاح وزیر علوم و چرایی آن با رویکردی سیاسی و غیراخلاقی به فرافکنی و مظلوم‌نمایی روی آوردند تا به زعم خودشان اذهان را منحرف و نمایندگان را تحت فشار قرار دهند قطعاً وضعیت را پیچیده‌تر خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، سید جواد ساداتی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای ‌اسلامی با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آن را حق نمایندگان ملت دانست و گفت:‌ نمایندگان مجلس از بعد نظارتی وظایف مختلفی را برعهده دارند که بر همین اساس می‌توان به تذکر، سؤال و استیضاح اشاره کرد که در تمام مجالس بوده و هست و خواهد بود.

وی افزود: استیضاح وزیر علوم باید طبق روند خود پیش برود اما اینکه عده‌ای با برنامه‌ریزی تلاش دارند تا با فشار براستیضاح‌کنندگان مانع از این اقدام شده و یا آنها انصراف دهند اخلاقی نبوده و صحیح نیست ضمن اینکه در این بین برخی افراد مباحثی را مطرح می‌کنند که به هیچ وجه با واقعیت منطبق نیست البته تمام این موضوعات برای تحت‌الشعاع قرار دادن استیضاح غلامی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: شأن وزارت علوم از این اعمال فشارها به دور است و باید اجازه داد تا در فضای آرام استیضاح آقای غلامی براساس وظایف نظارتی نمایندگان مجلس به پیش برود. ضمن اینکه به هیچ  وجه به نتایج این استیضاح کاری نداریم و باید براساس برآیند موجود این کار را بدون هرگونه تحلیلی ادامه دهیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در فرآیند استیضاح آقای غلامی اینکه وی رأی می‌آورد و در جایگاه خود باقی می‌ماند یا اینکه از وزارتخانه کنار گذاشته می‌شود مقوله دیگری است اما بهتر است فشارها بر اسیضاح‌کنندگان را پایان دهند.

نماینده مردم کاشان در مجلس در پایان گفت: متأسفانه برخی برای به حاشیه بردن استیضاح وزیر علوم و چرایی آن با رویکردی سیاسی و غیراخلاقی به فرافکنی و مظلوم‌نمایی روی آوردند تا به زعم خودشان اذهان را منحرف و نمایندگان را تحت فشار قرار دهند. البته این اقدامات برنامه‌ریزی شده کمکی به وزیر نکرده و قطعاً وضعیت را پیچیده‌تر خواهد کرد.

نظر شما