شناسهٔ خبر: 152115 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیشنهاد یک نماینده درباره حقوق کارمندان دولت در سال آینده

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان کافی نیست.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اخبار منتشر شده منبی بر افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق کارمندان دولت برای سال آینده، گفت: بی‌شک این میزان افزایش کافی نیست و با توجه به تورم و افزایش قیمت کالاها، دولت باید مسیری را انتخاب کند تا خسارتی که به دلیل کاهش ارزش پول ملی به مردم و کارمندان دولت وارد شده، جبران شود و بتوانند با دریافت حقوقشان هزینه‌های زندگی و معیشت خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه کمک و حمایت غیرنقدی یکی از راه‌های جبران خسارت کارمندان دولت و اقشار آسیب‌پذیر است، افزود: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر الزاما می‌تواند نقدی نباشد بلکه دولت می‌تواند این کمک  را از طریق شارژ کردن کارت‌هایی انجام دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت قطعا کافی نیست، تصریح کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست، این میزان افزایش کفاف مخارج زندگی کارمندانی که کمتر از ۳ میلیون حقوق دریافت می‌کنند را نمی‌دهد.

کریمی تاکید کرد: افزایش حقوق کارمندان دولت باید مانند سال گذشته به صورت پلکانی باشد. حقوق‌های پایین افزایش بیشتر و حقوق‌های بالا از افزایش کمتری برخوردار شوند.

نظر شما