شناسهٔ خبر: 152093 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نرخ دلار سال ۹۸ نباید روند نزولی قیمت ها را برهم بزند

لاهوتی43 عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید نرخ دلار در سال ۹۸ باید به نحوی تعیین شود که باعث ادامه روند نزولی قیمت ها باشد.

به گزارش «نماینده» مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به انتشار برخی جزییات لایحه بودجه سال ۹۸، اظهار داشت: در باره لایحه بودجه سال ۹۸ اخبار رسمی وجود ندارد هرچه گفته می شود اخبار غیر رسمی و تایید نشده از سوی دولت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: بنابراین نباید با اظهارنظر درباره جزییاتی که صحت آن مشخص نیست، در بازار، به خصوص بازار ارز التهاب ایجاد کرد.

اخبار غیر رسمی به روند کاهشی قیمت ها ضربه می زند

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به روند کاهشی نرخ دلار، تاکید کرد: در حال حاضر دلار روند کاهشی به خود گرفته است و در واقع سیر مثبتی را طی می کند و به قیمت واقعی خود می رسد، بنابراین نباید با اعلام ارقام که حدس و گمان است، به این روند کاهشی ضربه وارد کرد.

وی در خصوص نرخ دلار در سال ۹۸ اظهار داشت: با این حال انتظار می رود دولت نرخی را برای دلار اعلام کند که به سیر نزولی قیمت ارز کمک کندو باعث التهاب مجدد در بازار نشود.
نباید با اعلام ارقام که حدس و گمان است، به این روند کاهشی ضربه وارد کرد.

لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نزدیک شدن به ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ از سوی دولت به مجلس گفت: دولت با بودجه ای که ارائه می دهد، می تواند هم باعث التهاب مجدد در بازار شود و هم می تواند تاثیر مثبت بر بازار بگذارد تا روند نزولی تا رسیدن به نرخ واقعی ادامه پیدا کند.

نرخ دلار منطقی باشد

این نماینده مجلس با تاکید براینکه نرخ دلار در سال آینده باید منطقی باشد، بیان داشت: امسال براساس شرایط پیش آمده و اعمال تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران شاهد التهاب در بازار و جهش ناگهانی نرخ دلار در بازار بوده ایم، که علت اصلی آن تاثیر روانی بود، بنابراین باید از تاثیر روانی بر اقتصاد کشور مراقبت کرد.
بازار ارز دلار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: از دولتمردان انتظار می رود که با اعلام اخبار غیر رسمی و پیش بینی هایی که در حد حدس و گمان است، آرامش بازار بر هم نزنند، در برهه هایی از زمان شاهد بودیم صحبت های دوگانه و ناهماهنگی مسئولان بر تلاطم بازار دامن زد.

نظر شما