شناسهٔ خبر: 152071 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اکبری: قیمت ۱۶۰۰ تومان برای گندم کافی نیست

اکبری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین قیمت تضمینی گندم بیان کرد: سه سال است که دولت به وظیفه خود در این خصوص عمل نکرده و تعیین قیمت ۱۶۰۰ تومان در این خصوص کافی نیست.

به گزارش «نماینده» علی اکبری نماینده مردم بجنورد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: انتظارات مردم به ویژه موکلین خود را در سومین سال مجلس دهم از تریبون مجلس شورای اسلامی بیان می‌کنم. آقای روحانی من به عنوان امانت‌دار رای مردم و به عنوان فعال ستاد انتخاباتی شما از مردم خواستم که به دولت تدبیر و امید رای دهند، اما ناامید نشدم و فقط می‌گویم فرصت کوتاه است اگر وعده‌هایی که به مردم داده شد به نتیجه نرسد خسارت جبران‌ناپذیری به باور عمومی وارد می‌شود.

وی افزود: در هفته گذشته هنگام معرفی استاندار جدید فرمودید چون در ایام انتخابات به دیدار مردم خراسان شمالی نیامدید احساس دین می‌کنید. شما به دیدار این مردم نیامدید، ولی ما از آنها خواستیم که به شما رای دهند ای کاش این احساس دین را در عدم تحقق وعده‌های مصوبات استان ابراز می‌کردید.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرای فاز ۲ پتروشیمی در خردادماه سال ۱۳۹۴ در حالی بر زمین خورد که همچنان بر زمین مانده و اراده‌ای برای اجرای آن وجود ندارد. جاده گلستان به بجنورد اعتبارش را دریافت کرده، اما مشخص نیست بودجه آن به کجا رفته است. آیا می‌خواهید همچنان دین‌تان را به خراسان شمالی ادا کنید؟ پس دستور دهید پروژه‌های عمرانی به تحرک درآیند و طرح‌های اشتغالزا عملیاتی شوند. وضعیت بهداشت و درمان در حوزه انتخابیه نامناسب است. آقای رییس جمهور اجازه ندهید دسترنج کشاورزان با بهای اندک خریداری شود.

اکبری تصریح کرد: دولت در این خصوص در سه سال به وظیفه خود عمل نکرد و قیمت گندم را متناسب با افزایش تورم افزایش نداد. قیمت ۱۶۰۰ تومان برای گندم کافی نیست. قرار بود در منشور دولت تدبیر و امید مسئولیت‌ها و انتصابات براساس شایستگی داده شود، اما ما شاهد برخی انتصابات افراد ناکارآمد بودیم. انتظار داریم مدیریت استان با توجه به نیروهای بومی باشد و از ظرفیت‌های اجتماعی استفاده شود.

وی ادامه داد: تذکرات به وزرا کم‌اثر شده است. دستور دهید با توجه به ایام تصویب بودجه مشکل آب شرب روستاها جدی گرفته شود. خیلی از روستاهای حوزه انتخابیه این جانب با مشکل جدی کمبود آب مواجه است. آموزش و پرورش خراسان شمالی از بلاتکلیفی رنج می‌برد. به آقای بطحایی بگویید آیا از بین ۱۴ هزار فرهنگی این حوزه انتخابیه نمی‌تواند مدیر لایق پیدا کنند؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حالی که دولت گازرسانی به دورترین نقاط کشور را وجه همت قرار داده که خدمت درخور تقدیری هم هست علی‌رغم این‌که قانون‌گذار دستگاه‌های خدمت‌رسان را بدون توجه به مجوز احداث بنا مکلف به ارائه خدمت نموده، شرکت گاز خراسان شمالی در شهرستان‌های مرزی حوزه انتخابیه به دلیل خارج از طرح خالی بودن واحدهای مسکونی روستاییان مظلوم مرزی را از گاز محروم کرده است.

اکبری بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی کشاورزان حاشیه شیرین‌دره و اترک بدون تعیین محدوده بستن رودخانه‌ها به دادگاه و زندان کشیده می‌کشاند. این اختلاف را باید کدخدامنشی حل کرد. علی‌رغم وفور زمین در حوزه انتخابیه بسیاری از روستاها با کمبود زمین مسکونی مواجه هستند.

نظر شما