شناسهٔ خبر: 151962 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آیا قطر کلید دور زدن تحریم های صنعت هوایی است؟

احسن علوی43 نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزایش همکاری های ایران و قطر در حوزه صنعت هوایی را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش «نماینده» سیداحسن علوی، روند همکاری های ایران با برخی از کشورهای منطقه ای در حوزه صنعت هواپیمایی و ایرلاین ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برخی از کشورهای منطقه امروز استراتژی خود را بر گسترش همکاری های هوایی قرار داده اند و این مسئله قطعا به نفع کشورها خواهد بود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به دلیل اعمال تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، بسیاری از ایرلاین ها پروازهای خود به مقصد ایران را متوقف کرده اند که این مسئله ضرر هنگفتی را به این شرکت ها وارد کرده است.

وی افزود: مسئولان ایرلاین های قطری اخیرا اعلام کرده اند که بر خلاف تحریم های آمریکا، حجم پروازهای خود به ایران را افزایش می دهند که این نشان دهنده حسن نیت مقامات این کشور در گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی است.

علوی ادامه داد: همکاری های ایران و قطر در حوزه صنعت هوایی و تعامل ایرلاین ها در شرایط کنونی تحریمی، می تواند بخشی از مشکلات ما در حوزه های مختلف صنعت هوایی را مرتفع کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز یکی از مشکلات ایرلاین های ما مشکل تأمین سوخت بری هواپیماهای مسافربری است که این رابطه با تمهیدات لازم صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: امروز صنعت هوایی کشور نیاز برنامه ریزی کلان است، در غیر این صورت در آینده ای نزدیک این صنعت برای ادامه فعالیت دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.

نظر شما