شناسهٔ خبر: 151958 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازنگری درطرح جامع و تفصیلی هزینه براست

لاهوتی43 رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی درمجلس بازنگری درطرح جامع و تفصیلی را به دلیل هزینه بر بودن غیرضروری دانست.

به گزارش «نماینده» مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به اینکه  طرح جامع و تفصیلی شهر تهران مدت زمان بسیاری نمی گذرد، گفت: این طرح جدید تصویب شده و نیازمند بازنگری مجدد نیست، هر طرحی ازجمله طرح جامع و تفصیلی دارای عمر مشخصی بوده و پس از اتمام دوره اجرا به طور طبیعی باید درآن بازنگری صورت گیرد؛ اما برای اجرای طرح جامع  تفصیلی  هنوز زمان کافی باقی مانده و نیازمند بازنگری درشرایط فعلی نیست.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اواخر مدیریت شهری گذشته میلیاردها تومان برای تصویب طرح جامع و تفصیلی هزینه شده است، افزود: تهران تنها شهری درکشورمان است که همزمان طرح تفصیلی به همراه طرح جامع آماده شد، لذا طرح جامع و تفصیلی شهر تهران طی چند سال گذشته تهیه شده و نمی توان مجدد با اختصاص هزینه های آنچنانی بازنگری های غیرضروری انجام داد.

وی با تاکید براینکه ایرادات طرح جامع و تفصیلی را درصورت نیاز می توان در شورای عالی شهرسازی به صورت موردی بررسی کرد، تصریح کرد: به صورت کلی می توان تاکید کرد که طرح جامع و تفصیلی تهران با توجه به ظرفیت های پایتخت به صورت اصولی و کارشناسی تهیه شده و ضرورتی بر بازنگری مجدد درآن نیست، ضمن اینکه تغییر درطرح جامع و تفصیلی برعهده شهرداری نبوده و شورای عالی معماری و شهرسازی درصورت طرح استدلال های منطقی باید اشکالات را رفع کند.

بانوج لاهوتی با یادآوری اینکه به تمام ظرفیت های تهران درطرح جامع و تفصیلی توجه شده است، گفت: شهرداری تهران درحال حاضر دارای مشکلات بسیاری بوده و بهتر است شورای شهر به جای پیشنهاداتی نظیر بازنگری درطرح جامع و تفصیلی تدابیری را برای تامین بودجه های مورد نیاز شهرداری اتخاذ کند، شهرداری باید درشرایط فعلی با درنظرگرفتن اعتبارات و منابع موجود شهرتهران را به خوبی اداره کرده و از هزینه کردهای غیراصولی پرهیز کند.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و و رستایی درمجلس، با اشاره به اینکه اجرای برخی پروژه ها و طرح ها برای شهرداری درهرحوزه ای اعتبارات بسیاری را می طلبد، افزود: ایجاد منابع پایدارکه طی سالیان گذشته مورد تاکید مدیریت شهری قرار دارد، باید بدون اتلاف وقت برای این نهاد درنظرگرفته شود.

نظر شما