شناسهٔ خبر: 151911 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح تحول سلامت نیاز به منابع پایدار دارد

شیویاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بیمه‌ها در اجرای طرح تحول نباید به دنبال سود خود باشند، گفت: طرح تحول نیاز به درآمد پایدار دارد که بخشی از آن باید به شرکت‌های بیمه‎ای اختصاص یابد.

به گزارش «نماینده» یعقوب شیوباری درباره اینکه با اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از بیمه‌های تکمیلی سودی در طول اجرای این طرح نداشته‌اند، گفت: یکی از اهداف طرح تحول سلامت کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم بوده است که این مسئله نشان می‌دهد که طرح تحول سلامت در این بخش موفق بوده است.

نماینده مردم میانه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه تکمیلی باید با حمایت‌های دولتی به سمتی بروند که به جای سود برای مردم کارایی مناسبی داشته باشد، افزود: در نهایت در اجرای طرح تحول سلامت باید به سمتی حرکت کرد که این طرح انواع بیماری‌ها را پوشش دهد تا مردم کمتر از بیمه‌های تکمیلی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح سلامت طرح خوبی است که البته باید برخی نواقص باقی مانده از این طرح نیز زودتر برطرف شود، گفت: هنوز امکانات مورد نظر با اجرای این طرح در بیمارستان‌ها تأمین نشده و این یکی از بزرگترین ضعف‌ها در اجرای طرح است.

سنخیتی میان حق بیمه و خدمات بیمه‌ای وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس یکی از ایرادات در طول اجرای طرح را نیز خدمات بیمه‌ای برشمرد و گفت: در این مسیر مبلغی که از بیمه شده بعنوان حق بیمه کسر می‌شود سنخیتی با خدمت رسانی به بیمار ندارد و باید تناسبی میان ارائه خدمات بیمه‌ای با مبلغ اخذ شده باشد.

شیوباری تأمین منابع دارویی برای داروخانه‌ها را نیز یکی دیگر از موارد مهم در اجرای طرح تحول برشمرد و تأکید کرد: طرح تحول سلامت نیاز به منابع مالی پایدار دارد و اگر این منابع برای ادامه مسیر طرح یپش بینی نشود، این طرح مطمئناً زیر سئوال خواهد رفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: البته این طرح مزایای بسیاری از جمله افزایش تخت‌های بیمارستانی، خدمات دهی به مریض در حالت بستری و راحتی بیمار در صورت بیمه نبودن را داشته اشت که باید قدردان این نکات مهم در راستای اجرای طرح بود.

نظر شما