شناسهٔ خبر: 151903 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت پاسخگویی متولیان کسب و کار

صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس از وضعیت موجود در بازار کسب و کار انتقاد کرد و گفت: مسئولان باید پاسخگو باشند چرا ۵۳ درصد افراد شاغل بیمه نیستند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی، گفت: طبق اصول ۲۸، ۴۹ و ۴۳ قانون اساسی باید مشکلات مسکن، اقتصاد و معیشت مردم را برطرف کنیم که گزارش مذکور نشان می دهد به وظایفمان خوب عمل نکرده ایم.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی ۵۳ درصد افرادی که در بازار کسب و کار فعالیت می کنند ایمن نیستند یا شاهد ۷۰ درصد بیکاری در حوزه زنان شاغل هستیم به معنای عمل نکردن مناسب به وظایف است.

وی با اشاره به اینکه پس از ارائه این گزارش باید برنامه ریزی دقیقی از سوی مسئولان صورت بگیرد، افزود: این مهم در حالی است که متولیان امر کسب و کار و وزرای مربوطه باید به مجلس بیایند و در این خصوص جوابگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه وقتی ۵۳ درصد جامعه کسب وکار بیمه نباشند به معنای دریافت حقوق ناچیز است، ادامه داد: این مهم در حالی است که افراد مذکور از لحاظ بهداشت و درمان و تغذیه نیز در شرایط سخت به سر می برند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس دهم، گفت: مردم انتظار دارند در شرایط کنونی کشور متولیان با افراد خاطی برخورد سخت کنند.

نظر شما