شناسهٔ خبر: 151845 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسعودی:دولت هزینه سوداگری را برای کاهش تلاطم‌های اقتصادی بالا ببرد

مسعودی/2 عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به گسیختگی فراوان بازار و اجناس به دلیل عدم نظارت کافی گفت: دولت باید با بالا بردن هزینه‌های سوادگری به منظور کاهش تلاطم‌های اقتصادی کارهای قاطع و ملموس انجام دهد.

به گزارش «نماینده»، اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، درباره عدم نظارت دولت و دستگاه‌های متولی بر قیمت اجناس و کالاها در بازار، گفت: عوامل وضعیت فعلی به بازار بسیار مختلف است و تنها یک عامل باعث به هم ریختگی اقتصاد و بازار ایران نیست چرا که دخالت‌های مختلفی منجر به گسیختگی ساختار نظام اقتصادی کشورمان و قیمت‌های متعدد فعلی به حساب می‌آید.

وی افزود: متأسفانه در بسیاری از موارد با آنکه در استفاده از جنس داخلی تأکید داریم و شعار اقتصاد مقاومتی سر می‌دهیم اما بسیاری از کالاهایی که به اسم ایرانی به فروش می‌رسند 100 درصد تولید کشورمان نیست و همین امر بر مشکلات اقتصادی‌مان افزوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم داده و با همدلی و همراهی کارهای جهادی انجام دهیم تا اقدامات دشمن را خنثی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید عملکرد دولت در ابعاد مختلف نظارتی به ویژه در بخش کنترل قیمت‌ها به خوبی ببینند البته مجلس هم باید بسیار گسترده‌تر از گذشته بر امورات نظارت داشته باشد. ضمن اینکه انتظار قوه قضاییه بعد از دو برخوردش با مفاسد اقتصادی اقدام جدی‌تر و قاطع‌تر و بدون ملاحظه با اخلال‌گران اقتصادی است که بر اقشار پایین جامعه فشار می‌آورند.

مسعودی گفت: مشکل جدی جامعه فعلی‌مان تنها گرانی نیست بلکه بیکار شدن افراد هم به مشکلات کشورمان افزوده شده است لذا نباید کاری کرد که شغل و درآمد مختصر یک میلیون تومانی و 800 هزار تومانی آنها از بین برود. 

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: وقتی اجناس گران باشد مردم با تحمل بخشی از این گرانی می‌توانند زندگی و امورات خودر را بگذرانند ولی در گرانی‌های فعلی احتمال از دست دادن شغل افراد هم وجود دارد ولی باید با حمایت‌های لازم و ارائه تسهیلات ویژه، تولید را همچنان سر پا نگه داشت.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس افزود: نباید اقدامات جدید و اجرایی بدون مشورت‌های میدانی و گفت‌وگو با کارشناسان خبره و به یکباره اجرا شود ضمن اینکه آیین‌نامه‌های جدید باید با دقت بیشتری محقق شود. 

وی گفت: در حوزه انتخابیه نی‌ریز و استهبان کارخانه‌ای بدون استفاده از ریالی تسهیلات دولتی توانسته 500 شغل ایجاد کند اما با بی‌تدبیری این صنعت سه محصول اولیه این کارخانه وارد کشور نشده و منجر به عدم از دست رفتن شغل تعداد زیادی کارگر شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: باید هزینه‌های سوداگری در کشور بالا برود تا فعالیت‌های تولیدی افزایش یابد که در این زمینه حمایت رسانه‌ها و مردم از جنس ایرانی تأثیر بالایی خواهد داشت.

نظر شما