شناسهٔ خبر: 151774 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خطر در کمین عابران با گودهای عمیق و رها شده پایتخت

ذوالقدر نایب رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه گودهای عمیق و رها شده در پایتخت خطرات بسیاری برای عابران و همسایگان مجاور در پایتخت را رقم زده است،گفت: با حداقل بارندگی در سطح شهر،ترافیک‌های گسترده‌ای درکلان شهر تهران شکل می‌گیرد.

به گزارش «نماینده» سیده فاطمه ذوالقدر درباره وضعیت عمرانی کلان شهر تهران، گفت:دو معضل اساسی رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی کلان شهر تهران، زیرساخت ها، بناها، ابنیه های آن را به شدت تهدید می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ساختار فرسوده شهر تهران در برگرفته بسیاری  از مدارس با بافتهای  فرسوده است و از  همین  رو  محلاتی که ناکارآمدی و فرسودگی ساختار آنها امکان زیست را با مشکلات بسیار جدی  روبرو کرده است اما متاسفانه مسئولین شهری در بازه ای از زمان به جای پرداختن به این معضلات درون شهری، به فکر رشد عرضی شهر و ساخت شهرهای جدید افتادندکه هزینه آن به مراتب بیشتر از بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی محلات ناکارآمدو فرسوده شهری بوده است.
ساختار فرسوده شهر تهران که مدارس آن بیشترین بافت فرسوده را در بین استانها دارا هستند

خطر در کمین عابران با گودهای عمیق و رها شده پایتخت

 وی ادامه داد:در گوشه گوشه شهر گودهای عمیق حفاری و رها شده را شاهدیم که خطرات بسیاری را هم برای خانه های همجوار و هم برای عابرین و تردد به همراه دارد و با  یک نگاه اجمالی گویای آن است که شهر از هدف اصلی خود که همانا ایجاد  رفاه است،   فاصله گرفته است.

 در زمان وقوع احتمالی  زلزله  امداد رسانی  بسیار مشکل  زا است

 ذوالقدر   تصریح کرد: صرفاً تمرکز بر ساخت و سازهای قرار گرفته که کمترین مقاومت و پایداری را در برابر رخدادهای طبیعی همانند زلزله دارا هستند و با حداقل بارندگی در سطح شهر و ترافیک های گسترده ای که در خیابان ها و اتوبان ها شکل می گیرد  و می توان پیش بینی کرد که در زمان یک رخداد طبیعی مثل زلزله امدادرسانی به شهر تهران بسیار دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی جدید شهر یقیناً این موضوعات را در نظر خواهد گرفت و انتظار داریم که با اولویتی که در برنامه ششم توسعه برای بهسازی، نوسازی، مقاوم سازی شهرها قرار گرفته با همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط به خصوص وزارت راه و شهرسازی سرعت عملی مضاعفی را در تدوین طرح جامع شهری و اجرای آن به کار بندند و با مدیریتی کارآمد شهر را از ابتدا از معضلات غیرطبیعی و انسان ساز رها کنند و تمرکز را بر توسعه شهری متناسب با نیاز و امنیت انسان قرار دهند.

 ترافیک  گسترده شهری با  حداقل بارندگی در سطح شهر

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی  مجلس بابیان اینکه گودهای عمیق و رها شده در پایتخت خطرات بسیاری  برای عابران  وهمسایگان مجاور در پایتخت رقم زده است یادآورشد: با حداقل بارندگی در سطح شهر و ترافیک های گسترده ای که در خیابان ها و اتوبان ها شکل می‌گیرد.

نظر شما