شناسهٔ خبر: 151756 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد "کارگزاران" از انتصابات حزبی افشانی در دقیقه ۹۰

افشانی روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران در شماره امروز خود لیستی از انتصابات دقیقه نودی افشانی در شهرداری تهران برای هم‌حزبی‌هایش را منتشر کرده است.

به گزارش «نماینده»، روز گذشته با اتمام مهلت بکارگیری بازنشستگان، محمدعلی افشانی از شهرداری تهران خداحافظی کردو پیروز حناچی شهردار منتخب شورای پنجم به‌دلیل عدم صدور حکمش توسط وزارت کشور تا این لحظه، به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران در شماره امروز(دوشنبه ۲۸ آبان)، در گزارشی مدعی شد که افشانی در روزهای آخر مسئولیتش در شهرداری اکثر مسئولان این نهاد را از حزب متبوعش یعنی "اعتمادملی" انتخاب کرده است.

سازندگی نوشت "افشانی در وقت اضافه حضورش در شهرداری تهران مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران را تغییر داد و حسین پیرانی از اعضای حزب اعتمادملی جایگزین حسنی در سازمان ورزش شهرداری تهران شد. "

این انتصابات افشانی در روزهای آخر مورد اعتراض محسن هاشمی رئیس شورای شهر شد که گفته بود "اعضای شورای شهر تهران از انتصابات اخیر شهرداری که در وقت اضافه انجام می‌شود، راضی نیستند و این موضوع را به من منتقل کردند تا به افشانی بگویم. "

ارگان حزب کارگزاران سازندگی در شماره امروز خود فهرستی از اعضای اعتمادملی که در شهرداری مسئولیت گرفته‌اند آورده است

به گزارش تسنیم، محمدعلی افشانی عضو شورای مرکزی اعتمادملی است که پیشتر در دولت یازدهم استاندار فارس و در دولت دوازدهم معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود.

افشانی محصول فراکسیونیسم اصلاح‌طلبان در شهرداری تهران بود. بعد استعفای محمدعلی نجفی، حزب کارگزاران پس از عدم موفقیت در گنجاندن نام محسن هاشمی در لیست نهایی کاندیداهای شهرداری، حمایت خود از محمود حجتی را اعلام کرد. "اعتماد ملی" از محمدعلی افشانی و حزب اتحاد ملت (مشارکت سابق) از سیدمحمود حسینی و پیروز حناچی و افرادی همچون  مجید فراهانی نیز به‌ دنبال گزینه‌ای خارج از  این سه نفر بودند.

با انصراف حجتی از شهرداری تهران، حناچی تنها اعضای حزب اتحاد ملت را در شورای شهر همراه خود داشت اما اعضای اعتمادملی با هماهنگی سایر اعضای شورای شهر توانستند محمدعلی افشانی را وارد بهشت کنند. شاید همین حمایت یکپارچه اعتمادملی‌ ها از وی بود که بسیاری از مسئولیت‌های شهرداری در دوره کوتاه ۶ ماهه وی به اعضای این حزب برسد.

ارگان کارگزاران در ادامه گزارش خود لیستی از اعضای اعتمادملی که جذب شهرداری تهران شدند را نام می‌برد. رئوف قادری  مسئول نمایشگاه‌های بین‌الملی شهر آفتاب، سید رحیم ابوالحسنی رئیس کمیته تحقیقات شهرداری تهران و قائم مقام معاونت فرهنگی  و اجتماعی شهرداری تهران است.

الیاس حضرتی،   ابراهیم امینی و محمدجواد حق شناس عضو کمیته انتصابات شهرداری شدند. اعظم سقطی و نجمه گودرزی  مشاوران فرهنگی شهردار تهران و محمد جلیلیان  مشاور حقوقی شهرداری شد.

پیشتر، رسول منتجب‌نیا قائم مقام سابق حزب اعتمادملی بعد از کش‌مکش‌های بوجود آمده در این حزب، در نامه‌ای که به مورخ ۱۷ تیر ۹۷  به الیاس حضرتی نوشته بود، به تقسیم مناصب مدیریتی در شهرداری تهران اشاره کرده و می‌نویسد "ای‌کاش به ستاد تقسیم غنائم مسئولیت‌های شهرداری بین دوستان و همفکران خود یا مافیای دلّالی پُست‌ها و وعده‌هایی که در زمان دعوت به کنگره و نیز شورای مرکزی اخیر به افراد داده شده است و همچنین افرادی که به‌ناحق و بدون شرائط لازم در مسئولیت‌های گوناگون شهرداری اخیراً منصوب شده‌اند اشاره می‌فرمودید و در صورت لزوم نام افراد را همراه با سوابق و پرونده فساد مالی و اخلاقی آنها به‌اطّلاع عموم خواهیم رساند".

روزنامه سازندگی در انتهای گزارشش تعریضی هم به عملکرد شهرداری و شورای شهر می‌زند و می‌نویسد "به آذرماه آخر پاییز نزدیک می‌شویم و همه می‌دانند زمستان تهران با آلودگی عجین شده است. به ترافیک هم عادت کرده‌ایم و شاید کسی به یاد نیاورد که چندخط از متروی تهران قرار بود افتتاح شود اما انگار تمام این مسائل پشت کشمکش‌های سیاسی فراموش شده است و باید منتظر  نشست و دید آیا شهردار سوم اصلاح طلبان برای تهران معجزه‌ای در آستین خود برای حل مشکلات دارد؟ "

نظر شما