شناسهٔ خبر: 151754 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم همخوانی تعرفه‌های بیمارستان‌های خصوصی با جیب اقتصادی مردم

علیجانی عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: همخوانی تعرفه‌های بیمارستان‌های خصوصی باجیب اقتصادی مردم با خرید راهبری خرید خدمت توسط وزارت بهداشت ودرمان امکان پذیراست.

به گزارش «نماینده» محسن علیجانی زمانی درباره وضعیت خدمات رسانی بخش خصوصی در حوزه سلامت ودرمان کشور، گفت:بهترین راهکاربرای ارزان تر شدن خدمات درمانی در بخش  خصوصی، خرید راهبردی خدمت توسط وزارت بهداشت ودرمان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید راهبردی خرید خدمت طبق برنامه ششم توسعه توسط وزارت بهداشت و درمان  با تعرفه مناسب ترمی‌تواند خدمات رسانی در بیمارستان های خصوصی برای استفاده عموم مردم را ارزان تر کند تصریح کرد: یکی از  موارد اشتباه صورت گرفته در بخش سلامت این است که ما تعرفه دولتی و غیر دولتی را یکسان کردیم واین در حالی است که نیروهای مسلح، دانشگاه آزاد، شهرداری ها می‌بایست، تعرفه های درمانی اش را با بخش دولتی متفاوت درنظر بگیرند زیرا  بطور کامل از منابع  عمومی  استفاده نمی‌کنند.

خالی نماندن  تخت های بیمارستانی  با  خرید راهبردی خدمت در بخش خصوصی
 وی ادامه داد: یکی از فواید خرید راهبردی خدمت در بخش خصوصی خالی نماندن تخت‌های بیمارستانی  است و این در  حالی است که می بایست تعرفه های نهادهای غیر دولتی  متفاوت با نهادهای دولتی تعیین شود.

لزوم همخوانی تعرفه های بیمارستان های خصوصی باجیب اقتصادی مردم

 علیجانی زمانی افزود:تعرفه بیمارستان خصوصی  می بایست با به جیب اقتصادی مردم همخوانی داشته باشد  بنابراین  اگر خرید خدمت راهبردی در بخش خصوصی درمانی وسلامت انجام شود، این امر  موجب می شود بر تعداد بیماران در  این  حوزه  افزوده شود و درنهایت می توان  تعرفه  های  بخش خصوصی در  حوزه درمان  را کاهش داد.

  ظرفیت بخش خصوصی سلامت در اختیار  عامه و توده مردم نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ظرفیت بخش خصوصی درمان و سلامت در اختیار عامه وتوده  مردم نیست یادآورشد:  تعرفه های بخش خصوصی می بایست مناسب شود و حمایتهای لازم نیز در این خصوص تدارک دیده شود.

نظر شما