شناسهٔ خبر: 151292 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عرضه و فروش نفت خام در بورس؛ سوپاپ اطمینانی برای چرخاندن اقتصاد کشور

ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، می گوید: عرضه و فروش نفت خام در بورس نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد کشور است؛ چرا که این حرکت بهترین راه برای خروج از شرایط تحریم و سوپاپ اطمینانی برای چرخاندن اقتصاد کشور است.

به گزارش «نماینده» قاسم ساعدی، با اشاره به اینکه تحریم برای ما پدیده جدیدی نیست، خاطرنشان کرد: همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در چارچوب تحریم های آمریکا و برخی دیگر از کشورها بوده ایم. اخیرا هم ترامپ تهدید کرده از ۱۳ آبان ماه بسته جدید تحریم ها را اعمال خواهد کرد و با این اوصاف، بهترین راه برای خروج از شرایط تحریم عرضه و فروش نفت خام در بورس است که حکم سوپاپ اطمینانی برای چرخاندن اقتصاد کشور را دارد.

تلاش در جهت رفع ابهام ها

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که این حرکت با حضور کارشناسان خبره در جلساتی با وجود اعضای کمیسیون انرژی مجلس و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و متخصصانی از بانک مرکزی و بورس اجرا شده، تصریح کرد: تلاش کردیم با سبک سنگین کردن طرح و سنجیدن تمامی جوانب در جهت رفع ابهام ها بکوشیم و برای جلوگیری از بروز شبهات و حاشیه ها اقداماتی صورت گرفته که ما آن را به فال نیک می گیریم.
تلاش کردیم با سنجیدن تمامی جوانب در جهت رفع ابهام ها بکوشیم

فعالیتی که پیوسته در حال رصد است

عضو کمیسیون انرژی مجلس  شورای اسلامی، تاکید کرد: چون این قضیه برای نخستین بار است که به این صورت اتفاق می افتد، یقینا به نگاه ویژه و تخصصی نیاز دارد و در این راستا نیز کمیسیون انرژی، وزارت نفت و بورس به این طرح به صورت تخصصی نگاه می کنند و این فعالیت پیوسته در حال رصد است.

برطرف شدن ابهامات و لحاظ کردن اصلاحیه ها

ساعدی با بیان اینکه ابهامات به تدریج برطرف شده و اصلاحیه های لازم لحاظ خواهد شد، درباره تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این بخش، گفت: در کنار اجرای این کار دولت مشوق هایی را برای بخش خصوصی در نظر گرفته که از آن جمله می توان به نحوه ارائه ضمانت نامه ها اشاره کرد.
نفت نفت خام

اهمیت سالم سازی و شفاف سازی در اجرای طرح

این نماینده مردم در مجلس دهم، اضافه کرد: قدر مسلم باید با نگاه سالم سازی و شفاف سازی پیش رفت تا اتفاقاتی که در دولت های پیشین رخ داد، تکرار نشود و مجلس هم در این خصوص نظارت دقیق تری خواهد داشت تا به مردم نشان دهیم آنچه که درباره شفافیت مد نظرشان است؛ محقق شده و پیگیری می شود.

نظر شما