شناسهٔ خبر: 151005 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب موتلفه

حبیبی: معطل برجام و FATF نمانیم

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گفت: ما نباید معطل برجام و FATF شویم و آبی از این دو برای سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد کشور برای دولت گرم نمی شود.

به گزارش«نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان اظهار داشت: دولت باید از نگاه به بیرون پرهیز کند و با امیدآفرینی و تکیه به ظرفیت های درون، مسیر الگوی پیشرفت ایران اسلامی را طی کند.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ نتیجه نگاه به غرب جز معطلی و منت نیست، لذا ما نباید معطل برجام و FATF شویم و آبی از این دو برای سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد کشور برای دولت گرم نمی شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فراخوان رهبری برای تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: نخبگان جامعه به ویژه احزاب و گروه های سیاسی مخاطب اصلی این فراخوان هستند.

حبیبی با بیان اینکه دشمن خواب براندازی و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را با اشتهای کاذب ۳ ماهه می بیند، اظهار داشت: باید نشان دهیم ما برای آینده های خیلی دور هم برنامه داریم و ابعاد مبانی، آرمان ها و تدابیر آن را دیده ایم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ملت ایران با مجاهدت وصف‌ناپذیری به بسیاری از اهداف برنامه چشم‌انداز بیست ساله رسیده است، گفت: بر همین اساس می توان افق برنامه ۵۰ ساله را هم روشن دید و در مسیر آن گام برداشت.

وی با اشاره به توطئه های وسیع دشمنان اسلام به ویژه آمریکا ادامه داد: آمریکا مشغول تصویرسازی غلط از ایران است، جالب اینکه حتی تصویر غلط را هم خودش باور می کند و بر اساس آن با نظام و مردم ما برخورد می کند.

حبیبی اضافه کرد: رمز حیات و بالندگی جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال این است که آنها واقعیت یک انقلاب اسلامی در ابعاد جهانی که در ایران رخ داده را نه باور دارند و نه می خواهند بپذیرند و همین لجاجت آنان باعث شده ۴ دهه آب در هاون بکوبند و خودشان را با قصه پردازی های منافقین، بهائیان و ضدانقلاب سرگرم کنند.

 دبیر کل موتلفه اسلامی تاکید کرد: نخبگان که مخاطب اصلی رهبری عزیز انقلاب هستند، باید بدانند کار نخبگی در سایه عدالتخواهی و تعهد به استقلال و پیشرفت کشور معنا پیدا می کند.

حبیبی با اشاره به برخی از مشکلات کشور در حوزه اقتصادی گفت: مشکلاتی که امروز به ویژه در حوزه اقتصادی با آن روبرو هستیم، عمدتا محصول سوء و ضعف مدیریت کسانی است که با یک ائتلاف نیم‌بند دولت را اداره می کنند.

وی افزود: کارگزاران و اصلاح‌طلبان و حزب اعتدال و توسعه دور هم جمع شدند و چینش دولت یازدهم و دوازدهم را سامان دادند، ماه عسل آنها تمام شده و اختلافات آنها در پس بیانیه ها و سخنرانی‌ها بیرون آمده است. آنها بدون آنکه به وعده هایی که به مردم داده اند و شعارهایی که مطرح کرده‌اند، توجه کنند سیاست «کی بود کی بود من نبودم» را پیش گرفته اند!

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مدتی است برخی از اصلاح طلبان همصدا با منافقین از واژه فروپاشی اجتماعی سخن می گویند، تصریح کرد: خوشبختانه پاسخ آن را اساتید دانشگاه و نخبگان سیاسی داده اند؛ حالا واژه «فروپاشی» را رها کرده اند و روی واژه «بحران» متمرکز شده اند.

وی افزود: به عبارتی کار آنها پمپاژ ناامیدی در جامعه و تلقین همین واژگان دشمن پسند، بعلاوه واژه «بن بست»! شده و سعی دارند ناکارآمدی خودشان را به ناکارآمدی نظام نسبت دهند و برای فرار از پاسخ منطقی به واژه سازی روی آورده اند؛ همان واژه ای که بنی صدر و دولت اصلاحات مطرح کرده اند و طرفی هم نبستند.

حبیبی با بیان اینکه برخی از اصلاح طلبان بعضاً حرفهایی را می زنند و ضمناً با ولع سیری ناپذیر بدنبال تصدی پستها در همین نظام بوده و هستند، تصریح کرد: جالب است راه چاره ای هم که ارائه می دهند همان نسخه امریکائی هست؛ یعنی «مذاکره» و واگذاری توانمندی های دفاعی کشور بویژه در حوزه موشکی و بالاخره تسلیم در برابر خواسته های پایان ناپذیر دشمنان قسم خورده نظام و اسلام است.

دبیر کل موتلفه اسلامی گفت: مجموعه نظام جمهوری اسلامی علی رغم همه ندانم کاری های ائتلاف که دولت و ملت را دچارمشکل کرده، در اوج قدرت است و در برابر شرارت دشمنان تمام قد ایستاده است و آنها را در منطقه زمین گیر و در جهان رسوا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن اربعین گفت: امروزه دنیا شاهد عظیم ترین و حماسی ترین و با شکوه ترین راهپیمایی قرن است. دنیا در برابر عظمت اسلام و مردم مسلمان به خصوص ملت ایران و قدرت نرم جمهوری اسلامی مجبور است، سر تعظیم فرود آورد.

حبیبی با بیان اینکه اربعین یک قدرت نمایی جدی نه فقط ایرانیان بلکه مسلمانان و حتی آزادیخواهان جهان است، گفت: در هیچ زمانی به اندازه سالهای اخیر فشار آمریکا به انقلاب و مردم ما سابقه نداشته است لذا کینه ای که ملت ایران از دولت متجاوز آمریکا دارد امسال بیش از سال های گذشته و در واقع مضاعف شده است. ملت ایران خشم بی پایان خود را روز  ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در کف خیابانهای سراسر  کشور به نمایش خواهد گذاشت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالروز افشاگری امام خمینی علیه مظالم آمریکا و موضوع کاپیتولاسیون گفت: پرچمی که امام (ره) در روز ۱۴ آبان سال ۴۴ بر دوش گرفت که متضمن عزت، شرف هر مسلمان و استقلال ایران است  هرگز به زمین گذاشته نمی شود.

حبیبی در پاسخ به یک سؤالی در مورد سیاستهای ارزی دولت و کاهش ارزش پول ملی گفت: بر کسی پوشیده نیست که وظیفه دولت صیانت از ارزش پول ملی است. از زمان شکل گیری سامانه نیما دولت اعلام کرد اگر ارز پتروشیمی ها به این سامانه بیاید قیمت ارز متعادل می شود اماً نشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: دولت ابزارهای زیادی دارد که این ارز به سامانه نیما بیاید اما از این ابزارها استفاده نمی کند. دولت نه تنها در این مورد تلاشی نمی کند، در صورتی که می تواند از این ظرفیت ارزی برای بالابردن ارزش پول ملی استفاده کند.

وی با اشاره به نظرسنجی که اخیراً از فعالین اقتصادی صورت گرفته است، گفت: ۷۶ درصد فعالان اقتصادی معتقدند شرایط قبل از برجام بهتر بود و وضعیت بخش خصوصی نسبت به ۴ سال گذشته بدتر شده است.

حبیبی افزود: ۶۰۰ فعال اقتصادی در این نظر سنجی شرکت کرده اند و گفته اند خود تحریمی، عدم تصمیم گیری درست، تصمیم گیری های با تاخیر، تعدد نرخ ارز باعث شده است اوضاع برای فعالان اقتصادی سخت شود و دولت باید فکری کند و وعده های برجامی که بر باد رفت را پاسخگو باشد؛ ضمن اینکه همین سرنوشت در انتظار FATF  است. و دولت دارد زمان را از دست می دهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نگاه محتاطانه و مدبرانه به شرق یک راه برون رفت از این اوضاع است، تصریح کرد: اگر دولت برای سامان دادن به روابط با شرق و برای افزایش تولید و افزایش ظرفیت صادرات کشور برنامه داشته باشد، مطمئن باشید مردم و فعالان اقتصادی و نیز اقتصاددانان  به کمک او می شتابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات عربستان در یمن و نیز قتل خاشقچی در ترکیه گفت: رسوایی آل سعود در تمام دنیا به گوش می رسد. به خاطر همین رسوایی ها سخن از جابجایی بن سلمان مطرح شده است. اوضاع عربستان در داخل و خارج بهم ریخته است. آنها باید به کودک کشی در یمن پایان دهند. اگر امروز این کار را نکنند فردا خیلی دیر است.

حبیبی با بیان اینکه افکار عمومی جهان عربستان را مجبور خواهد کرد که از تروریسم و کشتار بی رحمانه فقیرترین کشور عربی دست بردارند، تصریح کرد: البته این فقر اقتصادی مانع مقاومت شجاعانه مردم یمن در مقابل دولت غول صفت عربستان نشده است و انشاالله ادامه هم خواهد داشت.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با تجلیل از شخصیت کم نظیر شهید آقا مصطفی خمینی فرزند برومند امام خمینی یاد و خاطره او را گرامی داشت وی با اشاره به رساله شهید آقا مصطفی خمینی در باب ولایت فقیه گفت: آیت الله شهید مصطفی خمینی از نخستین مجتهدانی بود که به موازات طرح مسئله ولایت فقیه امام در سال ۱۳۴۸ به دعوت امام از نخبگان لبیک گفت و بحث و تأمل پیرامون «حکومت و ولایت فقیه» پرداخت.

وی افزود: ترجمه فارسی رساله ولایت فقیه شهید آقا مصطفی خمینی در چهلمین سال گرد شهادت ایشان منتشر شد. ای کاش این کار زودتر انجام می شد تا با دیدگاههای او ملت ایران بیشتر آشنا می شدند.

کد خبر

نظر شما