شناسهٔ خبر: 150939 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیمان سپاری ارزی عامل بلوکه شدن سرمایه در گردش تولید

معصومه آقاپور43 عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت:پیمان سپاری ارزی باعث بلوکه شدن سرمایه در گردش واحدهای تولیدی می شود.

به گزارش «نماینده» معصومه آقاپور علیشاهی درباره پیمان سپاری ارزی گفت:براساس پیمان سپاری ارزی، صادرکنندگان به دولت باید تعهد دهند که ارز حاصل از صادارت ارز را به سامانه نیما ارائه کنند.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:با توجه به اینکه بر اساس پیمان سپاری ارزی بخش قابل توجهی از ارز حاصل از صادرات، باید به سامانه ارزی ارائه شود برخی از شرکت های صادراتی تمایلی به انجام این مهم و ارائه اطلاعات ندارند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم حذف پیمان سپاری ارزی گفت:در حال حاضر معاملات برخی از صادرکنندگان با کشورهای همسایه مانند آذربایجان بصورت نقدی یا تهاتری انجام می شود و این ملاحظات باید در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار بگیرد.

دست تولیدکنندگان و  صادرکنندگان را باید باز گذاشت

آقاپور علیشاهی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:پیمان سپاری ارزی باعث بلوکه شدن سرمایه در گردش واحدهای تولیدی می شود که نکته قالب تاملی است.

وی ادامه داد:در شرایط فعلی باید اصطلاحا دست تولیدکنندگان و  صادرکنندگان را باز گذاشت و نباید شرایط به نحوی باشد که دولت روی واردات تمرکز کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:باید به بخش تولید و صادرکنندگان اعتماد کرد تا خط تولید کارخانه ها و اشتغال با مشکل روبرو نشود همچنین موانع قانونی تولید باید رفع شود.

گفتنی است تعهد انتقال ارز حاصل ازصدور کالا به کشور را پیمان ارزی نامند.

نظر شما