شناسهٔ خبر: 150909 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

باستانی: آخرین اقدامات کمیته رصد قاچاق کالا

باستانی عضو کمیته رصد قاچاق کالا در مجلس گفت: حجم قاچاق سوخت روز به روز بیشتر می‌شود که لازم است وزارت نفت فکری اساسی برای حل این مشکل روزافزون کشور کند.

به گزارش «نماینده»، سعید باستانی درباره آخرین اقدامات کمیته رصد قاچاق کالا، گفت: تحقیقات ما از قاچاق پوشاک به اتمام رسید و گزارش نهایی پس از تایید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون حقوقی و قضایی برای رئیس مجلس شورای اسلامی و دولت ارسال شد.

وی ادامه داد: کمیته رصد قاچاق کالا پس از جمع‌بندی و تایید گزارش قاچاق پوشاک در کمیسیون سه جانبه، بررسی قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی را آغاز کرده است.

عضو کمیته رصد قاچاق کالا در مجلس تصریح کرد: در این راستا تاکنون جلساتی با حضور مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، گمرکات و مناطق آزاد برگزار کرده‌ایم و تا حصول نتایج و تهیه گزارش ادامه می‌دهیم.

باستانی با بیان اینکه با رشد شدید نرخ ارز، میزان قاچاق ورودی کاهش و قاچاق خروجی افزایش پیدا می‌کند، گفت: در شرایط فعلی و با گرانی دلار، قاچاق ارزاق عمومی چون رب و روغن، طلا، ارز و سوخت افزایش زیادی یافته است.

عضو کمیته رصد قاچاق کالا در مجلس بیان کرد: در این میان حجم قاچاق سوخت روز به روز بیشتر می‌شود که لازم است وزارت نفت فکری جدی برای حل این مشکل روزافزون کشور داشته باشد.

نظر شما