شناسهٔ خبر: 150875 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شعار آزادی فضای مجازی فریب دهنده است

پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، درپایان گفت: با شعار آزادی فضای مجازی تنها خودمان را فریب داده ایم، قطعاً رهایی و ولنگاری فضای مجازی گریبان همه افراد جامعه را خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده» محمدعلی پورمختار در رابطه رشد جرائم فضای مجازی در سال‌های اخیر گفت: زمانی که فضای مجازی به درستی مدیریت و نظارت نشود  ارتکاب جرائم و مفاسد اقتصادی سیاسی و اخلاقی به صورت طبیعی وجود خواهد داشت.

رهایی فضای مجازی گریبان همه افراد جامعه خواهد گرفت

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت‌های برخی از مسئولین مبنی بر آزادی فضای مجازی افزود: با شعار ازادی فضای مجازی تنها خودمان را فریب داده ایم، قطعاً رهایی و ولنگاری فضای مجازی گریبان کاربران و همه افرادی که حرفهای به ظاهر زیبایی می‌زنند خواهد گرفت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، ادامه داد: هیچ کشوری عرصه فضای مجازی را تحت عنوان آزادی یله و رها نمی‌گذارد و بر تمامی حوزه‌های آن نظارت جدی دارند و اجازه نمی‌دهند مانند ایران افرادی بدون هیچ محدودیتی اهداف خودشان را پیش ببرند.

وی تصریح کرد: ما از دولت، شورای عالی فضای مجازی و مسئولین اجرایی انتظار داریم با دقت و حساسیت بر تمامی حوزه‌ها نظارت داشته باشند و اجازه ندهند خانواده‌ و فرزندان ما در معرض آسیب‌های بزرگ فضای مجازی قرار بگیرند، اما متاسفانه افرادی که در این زمینه مسئولیت دارند خود را به خواب زده‌اند.

رویکرد نظارتی و عملیاتی پلیس فتا قابل قبول است

پور مختار با اشاره به عملکرد پلیس فتا در برخورد با مجرمان فضای مجازی خاطر نشان کرد: پلیس فتا بخشی از دستگاه‌های نظارتی است که خوشبختانه توانسته تا حد ممکن و بر اساس امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد، عملکرد خوبی داشته باشد، پلیس فتا کارهای مختلفی با رویکرد نظارتی و عملیاتی در برخورد با سوءاستفاده کنندگان فضای مجازی فعالیت می‌کنند، اجرا کرده است. اما تلاش ناجا به تنهایی کافی نبود و باید سایر دستگاه‌ها و متولیان امر نیز این وظیفه را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، درپایان گفت: برای برخورد با متخلفین و مجرمین فضای مجازی خلا قانونی وجود نداردبه اندازه کافی قوانین اختصاصی وجود دارد، از طرفی قوانین عمومی نیز بر این فعالیت‌ها ناظر هستند، چالش اصلی کشور در فضای فضای مجازی عدم نظارت و اجرای صحیح قانون است.

نظر شما