شناسهٔ خبر: 150832 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برای تدوین نقش نظام استاندارد در حمایت از "کالای ایرانی" باید تلاش کرد

فولادگر نماینده اصفهان در مجلس گفت: از فرصت نامگذاری امسال به حمایت از کالا و تولید ایرانی باید در راستای استانداردسازی استفاده بیشتری می‌شد.

به گزارش«نماینده»، حمیدرضا فولادگر در همایش روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه نظام در دولت، مجلس و سایر نهادها باید از شرایط موجود، برای افزایش استانداردها استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این فرصت‌ها نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالا و تولید ملی بوده است. کارهایی شد اما از فرصت نام گذاری امسال کم استفاده شد.

این نماینده مجلس گفت: بخش تحریم‌ها و به هم خوردن قیمت ارز و نوسانات و بحران اقتصادی بود و کم کاری مسئولین هم در میان بود؛ بیشترین فشار هم الان  روی دوش تولید کننده و مردم است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای تدوین نقش نظام استاندارد در حمایت از کالای ایرانی باید تلاش کرد.

این نماینده مجلس گفت: ما قانون استاندارد را بعد از چند سال توانستیم به تصویب برسانیم. چند سال روی این موضوع کار کردیم.  در برنامه پنجم در سیاست‌های کلی بحث استاندارد مطرح شد، متاسفانه دولت و مجلس در لایحه به نتیجه نرسید و با تذکر ما در صحن علنی  در آخرین بند مطرح شد، اما در مجلس نهم در ادامه فعالیت‌های پژوهشی پیش رفتیم. برای اولین بار طرحی شش بار به شورای نگهبان رفت و با پیگیری‌ها در مجمع تشخیص امسال به تایید رسید و طرح به قانون تبدیل شد .

وی تاکید کرد که استاندارد منحصر به صنعت نیست و به همه کالا و خدمات تسری پیدا کرده است.

فولادگر گفت: در بحث استانداردهای حلال جایگاه خوبی داریم. در بحث نظام بین المللی هم جمهوری اسلامی جایگاه خوبی پیدا کرده است. برای اولین بار جمهوری اسلامی در هیئت مدیره این سازمان جهانی عضو دارد.

وی در پایان گت: اجازه دهیم مسئله استاندارد از موضوعات سیاسی و سیاسی بازی‌ها دور باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما